Gå til innhold

Nzxt h440 silent edition + Asus z270h


MrMidget

Anbefalte innlegg

Kabinettet jeg har har en egen PWM hub som jeg kan koble flere vifter til. Her kobles også CPU viften inn da den har en "Hvit port"

Hovedkortet jeg har har en del fan tilkoblinger.. Hva er egentlig beste måten å koble til viftene på?
Jeg benytter både CAM softwaren og Ai Suite (Cam er fra nZxt og AI suite 3 fra Asus)

 

Problemet jeg har er når jeg overklokker via Ai Suite sin automatiske overklokking så starter viftene og går av og på regelmessig.. Tempraturen tilsier ikke at det er store svingninger, så dette blir utrolig irriterende i lengden..

Jeg misstenker at Ai Suite 3 og CAM ikke snakker så godt sammen, men etter hva jeg ser så skal ikke CAM softwaren gjøre noe mine vifter.. 
Viftene begynner å gå av og på først når windows er startet.. Er jeg kun i BIOS fungerer viftene som noramlt

 

Noen som har samme hardware med samme problem?

Asus Z270h
I5 - 7600k med Be Quiet CPU kjøler

Zotac 980 AMP Omega Edition
Nzxt H440 Silent Edition ultra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen regulering på hubben til det kabinettet. Mente det bare var for å fordele strøm til flere vifter. Har vært borti en del slike hubber og de er søppel spør du meg ...

 

Prøv å gjøre alt på hovedkortet du. Eventuelt kjøp en dedikert viftekontroller. Ser at NZXT er ute med Grid+ V3 nå. Prøv den du :)

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4580107

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Det er vel ingen regulering på hubben til det kabinettet. Mente det bare var for å fordele strøm til flere vifter. Har vært borti en del slike hubber og de er søppel spør du meg ...

 

Prøv å gjøre alt på hovedkortet du. Eventuelt kjøp en dedikert viftekontroller. Ser at NZXT er ute med Grid+ V3 nå. Prøv den du :)

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4580107

Ja, har vurdert akkurat den der.. virker ikke noe bra det som følger med som du sier!

Skal se om jeg har plass til alle viftene direkte til hovedkortet først så får man se :)

Takk for godt svar!

 

Liten Oppdatering til denne:

Fikk ikke kjøpt meg GRID, men jeg har koblet litt om på viftene.

Rettere sakt så har jeg droppet å benytte PWM hubben for CPU viften og heller koblet denne direkte til hovedkortet.

Resten av viftene blir fortsatt styrt av PWM hubben.

 

Tidligere lå CPU`en på rundt 75\80 grader under spilling av player unknown.

Etter bytte ligger den på 50\60 grader

 

Ganske ekstremt egentlig

Endret av MrMidget
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...