Gå til innhold

Canon 300D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hey tror jeg var innom butikken du jobber i sist lørdag, var inne å så på blant annet Nikon Coolpix 5700, spurte også litt om 300D. Å prisen du nevner var ca den jeg hørte, så det er vel samme butikk (ganske liten en).

 

Samme dagen var jeg innom japan foto ikke langt fra dere å de hadde den inne da å venta flere uka som kom (denne uka her) han sa de får inn fordi de har spesiele kontakter siden de er så stor kjede i utlandet.

Import fra utlandet, med andre ord?

 

Ser flere fordeler med å kjøpe varer fra norsk importør, men det er ikke lett å få tak i. Nå har dere imidlertid en sjanse... Japan Photo var visst ganske dyre også, etter hva en her sier. Ikke rart de skrur opp prisene når de er noen av de få som kan skaffe de :-)

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt 300D med objektiv fra B&H (USA) i går. Det tok dermed 8 dager fra bestillingen ble lagt inn, til jeg hadde kameraet i hus.

 

Kameraet kom på 9.300 alt inklusive ( inkl frakt, mva og postens gebyr for fortolling). Til og med norske menyer i kameraet (alle språk ligger inne, uansett hvor du kjøper kameraet). Ladern støtter både 110 og 220 volt, men man trenger en overgang (koster 20 kr på Claes Olsson).

 

Nå er hvertfall jeg fornøyd. Å bestille fra utlandet kommer jeg til å gjøre flere ganger, så lenge jeg kan spare lang venting og/eller penger ! Det neste jeg skal ha er flere objektiv (blits er allerede bestilt, 420EX), og kjøper gjerne i Norge, hvis prisene er konkurransedyktige. Ellers blir det fra USA igjen :-)

 

Litt synd egentlig, for jeg ville gjerne ha kjøpt dette i Norge. Men å betale opp til 2.000 mer i Norge er for mye for å støtte min lokale fotoforhandler.

Lenke til kommentar

OT: til dere som jobber i forskjellige kamera butikker. Det er ikke noe problem at dere nevner at du/dere har f.eks. et kamera inne o.l. Men anbefaler dere alltid å nevne at dere jobber i butikken f.eks. i signaturen. Ikke bare for info sin skylt men også at da vet man ofte at vedkommende har faktisk litt mere greie på sakene en "mannen i gata". Er mange på slike forum som gang på gang anbefaler et bestemt kamera til andre kun fordi de har det selv og ikke vet bedre. Bare ros til dere i denne tråden btw. :) OT

:blush:

Lenke til kommentar
Er det noen som kan anbefale en ekstern blitz til dette kameraet?

 

Setter pris på:

 

- vridbart hode horisontalt og vertikalt

- TTL

 

Gjerne merker som Metz, om de er billigere

Først og fremst må du ha en blits som er tilpasset det digitale systemet, hvis ikke mister du mange funksjoner som TTL og lignende.

 

Canons EX blitser duger. 220EX er vel den billigste som er noe å satse på... hvis du ikke vil ha en litt kraftigere blits og kjøper 420EX eller 550EX da. Vet ikke hvilke uorginale som evt. passer til Canons digitale kamera.

Lenke til kommentar

Sigma 500 DG Super er en blits som passer til 300D.

Den har vridbart hode horisontalt og vertikalt, og skal ha mye av de samme funksjonene som Canons 550 EX slik som for eksempel "FEC" (Flash Exposure Compensation) som kan være gunstig for de som lider av undereksponerte bilder med den innebygde blitsen.

Ser at mange skryter av denne blitsen rundt om på diverse forum.

Prisen ligger på rundt 1700-2000,- altså billigere enn Canon 440 EX (som ikke har FEC).

Lenke til kommentar
Jeg fikk mitt 300D med objektiv fra B&H (USA) i går. Det tok dermed 8 dager fra bestillingen ble lagt inn, til jeg hadde kameraet i hus.

 

Kameraet kom på 9.300 alt inklusive ( inkl frakt, mva og postens gebyr for fortolling). Til og med norske menyer i kameraet (alle språk ligger inne, uansett hvor du kjøper kameraet). Ladern støtter både 110 og 220 volt, men man trenger en overgang (koster 20 kr på Claes Olsson).

 

Nå er hvertfall jeg fornøyd. Å bestille fra utlandet kommer jeg til å gjøre flere ganger, så lenge jeg kan spare lang venting og/eller penger !  Det neste jeg skal ha er flere objektiv (blits er allerede bestilt, 420EX), og kjøper gjerne i Norge, hvis prisene er konkurransedyktige. Ellers blir det fra USA igjen  :-)

 

Litt synd egentlig, for jeg ville gjerne ha kjøpt dette i Norge. Men å betale opp til 2.000 mer i Norge er for mye for å støtte min lokale fotoforhandler.

Hvordan ble mva betalt, sånn rent praktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...