Gå til innhold

Den udelelige skriver ;)


Anbefalte innlegg

Har en HP DeskJet 670C i lokalnettverket, koblet på ei skrapmaskin (K62400 som er fil+printserver(i allefall var det meningen)), og den maskina kjører w2k pro nå, men hadde samme problem med w2k server.

 

Problemet er at ingen på nettverket (1xXP 2xw2kpro maskiner) klarer å skrive ut på den.

Ingen problemer med å finne den på nettverket, installasjon går greit, til og med å "justere patronene" går an (da skiver den ut noen linjer som skal sammenlignes osv) men det går ikke en gang å skive ut en testside fra de andre maskinene.

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en HP DeskJet 710C, fikk aldri til å dele den printeren i win98.(fikk til å dele den, men å brule den gikk ikke)

etter at jeg fikk XP på alle maskinene, var deling og bruk av den printeren så enkelt at det er til å le av.

du kan jo teste å putte printeren i den ene XP boxen din, for å se at det funker.

 

Dette løste vel egentlig ikke problemet ditt... men du kan jo vurdere å få XP på skrot maskinen din...

Lenke til kommentar

På jobben har jeg skrivere tilknyttet både Win95, WinNT og Win2000. Kan skrive ut fra hvilken som helst pc på hvilken som helst skriver.

Det jeg har gjordt er å installere skriveren lokalt der skriveren er og delt den. Så hentet den fra de andre pc'ene. Bruker HP Blekk, Lexmark Laser og 2 matriseskrivere. Sikkert gjordt det samme du, men........ har ikke noen gode forslag egentlig.

 

Forresten, du må jo gi skriverrettigheter da. Hvis hver pc har en pålogging med brukernavn eventuelt passord så må disse brukerne legges inn på print-serveren !! :smile:

_________________

bangdesk.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-03-01 23:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-01 23:52, bjahoff skrev:

Trur det er slik at win95/98(ME?) ikkje støttar lange navn på den delte skrivaren.

Hos meg virkar det berre når eg brukar eit kort navn på den delte resursen(printeren).


 

Det gjelder bare Win95-OSR1 og eldre

Har ikke vært noe problem hos "meg" (på jobben). Der er navnene lenger enn 8.

Lenke til kommentar

Quote:


JarleW skrev (2002-03-01 23:57):

Quote:


On 2002-03-01 23:52, bjahoff skrev:

Trur det er slik at win95/98(ME?) ikkje støttar lange navn på den delte skrivaren.

Hos meg virkar det berre når eg brukar eit kort navn på den delte resursen(printeren).


 

Det gjelder bare Win95-OSR1 og eldre

Har ikke vært noe problem hos "meg" (på jobben). Der er navnene lenger enn 8.

 

vi kjører da bare w2kxp her da så det er nok ikke problemet.

 

trodde faktisk jeg svarte på innlegget ditt om brukere, men ser det ikke kom noe innlegg ;( men i alle fall så er det ordnet med både Gjest-konto og brukere tilsvarende de på de andre maskinene uten at det hjalp ;(

 

andre ide'er?

Lenke til kommentar

Quote:


black_knight skrev (2002-03-02 00:00):

Hvis du skal skrive ut på maskiner med andre OS'er enn det du kjører på printserveren må du legge inn drivere (på serveren) for de andre OSene..


Høyreklikk på skriveren -> Properties -> Sharing -> Additional Drivers


Bk.



 

vet, men jeg har da samme os (+XP som også har driveren inne) på alle maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...