Gå til innhold

Ny student laptop rundt 8'500


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har tenkt å vente til BlackFriday, siden det ikke er altfor lenge til. Men er usikker på hvilken laptop jeg skal se på. Jeg vurderer nå blant annet Asus Zenbook UX430, Lenova Yoga 520 og Acer Swift 3. Har også vurdert Talisa fra Multicom, men hørte at viften der stopper aldri å kjøre.


 


  • Den skal brukes til informatikk studie, så blir brukt til enkel programmering, Visual Studios og Fusion360. Og kanskje enkel bruk av Illustrator og slikt.
  • Har blitt anbefalt å ha minst 8GB Ram og i5.
  • Grei batteritid, har som oftest alltid stikkontakt. Men kan være greit å jobbe litt på bussen siden jeg pendler og reiser litt rundt.
  • Lett, siden drar den med til skolen hele tiden. Bruker en eldre gaming laptop nå og merker det er slitsomt å dra den med på skolen hver dag.
  • Må kunne kobles til HDMI, men de fleste har vel en adapter av en eller annen type nå?
  • OS, er ikke ekstremt viktig hvilken for min del. Siden skolen har iMacs så kan det. Og vi holder på å lære oss Linux. Har selv kun hatt Windows på maskinene mine men ja, men er ikke viktig.
  • Den skal ikke bli brukt til noe spilling, pga har en stasjonær pc som vil bli brukt til spilling hjemme, har jo også den gamle gaming laptopen om det skulle trengs så.. Men Visual Studio og Fusion krever vel kanskje et grafikkkort?

Jeg tror det var alt, takk for at du leste igjennom og håper på noen tips. ^^,


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

De nye pcene med Ryzen prosessor ser spennende ut!

https://www.tek.no/artikler/her-er-amds-nye-intel-killer-for-ultrabooks/410736

 

Heisann, seint svar men takk for tipset. Har sett på de men ser ikke ut som de har kommet til de enda. Selvom de står de har tenkt å selge de før jul så er det vel julesalget de kommer ut? :D Men takk, fint å se at det blir konkuranse igjen ^^

 

Tror det blir en Lenova Yoga 520 på meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...