Gå til innhold

Mistenker problem ved grafikk kort eller hovedkort. GPU Led lyser rødt konstant


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp bygget en helt ny datamaskin og dette var første gangen jeg gjorde det.

Å sette sammen delene gikk fint men å få igang windows var ikke like enkelt.

Uansett nå kjører datamaskin og den fungerer slik den skal, men jeg mistenker at det er problem ved maskinen. Specs kommer nederst.

 

For det første så ser jeg et led lys som lyser hele tiden hvor det står i GPU_LED under.

I manualen til hovedkortet så står det: This LED indicates the CPU's iGPU is not defected and you needs to install a graphic card.

"not  defected", som i, ingen problemer oppdaget? 

Jeg bruker maskinen nå og hvis det skulle være et problem med grafikk kortet så skulle jeg vel egentlig ikke kunne klare å se noe helst på skjermen?

post-182030-0-94796300-1509290798_thumb.jpg

 

For det andre så har kun sett at viftene på grafikk kortet sviver under oppstart, aldri ellers. Ikke som jeg har oppdaget jaffal.

 

En tredje ting jeg har oppdaget er kabinettet kan bli utrolig varmt. Kabinettet har en glass side, når jeg tar hånden min på glasset rett ved skjermkortet så kjenner jeg at glasset er fryktelig varmt. Ikke sånn at jeg brenner meg men tenker at slik strålevarme som klarer å varme opp hele glasset kan umulig være heldig.

 

En fjerde ting er at det følgte med et spill; Destiny 2 (Kupong kode fra Nvidia sitt skjermkort). Dermed så ville jeg tro at maskinen burde kunne kjøre Destiny 2 fint uten noe problem.

Ved oppstart igår så lagget jeg veldig mye spillet. Stabilt så ligger jeg mellom 90-120 fps. Men nå det siste gangene så har jeg vært rundt 40 fps! 60 fps hvis jeg snur kameraet mot himmelen eller en plass hvor det skjer utrolig lite. Jeg prøvte også å skru ned settingsene fra Highest til Medium men det hjalp ingenting.

 

På brukeranmeldelsen så ser jeg han ene karen sier han ville bytte ut viftene med noen som er bedre. det får meg til å mistenke at maskinen ikke har nokk kjølekapasitet. Det lyset på GPU'en derimot aner jeg ikke hvorfor lyser eller hvordan jeg skal fikse.

 

Er det noen datakyndige her som kan noe form for svar/tips eller gi meg retning på hva jeg bør gjøre for å kunne spill destiny 2 på highest igjen, få vekk det lyset å gi meg et svar om kjølingen faktisk er bra nokk?

 

Her er hele pakken jeg kjøpte fra komplett: https://www.komplett.no/product/926325/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-amd/pc-i-deler-amd-exclusive-edition?offerId=KOMPLETT-310-926325#reviews

 

- Martin

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! 

Vet du noe om kjølingen til denne pc'en? 

Og om det er normalt at glasset skal bli varmt? 

Jeg har lastet ned et program som heter SpeedFan fordi jeg vil vite temperaturen på innsiden.

Dessverre ser det ut som kun SSD'en har en temperatur sensor så jeg får ikke opp temperaturer noe annet sted i programmet.

- Martin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...