Gå til innhold

når og hvor ofte skal jeg ta supplements


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har 100% whey, kreatin og mutant mass gainer og er litt usikker på hvor ofte og hvor mye jeg burde ta av dette siden alle sier forskjellig. Og skal jeg blande de eller drikke alt hver for seg?

 

Litt usikker på om det er nyttig info, men skal bulke meg opp fra 62kg og trener 3 ganger i uken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kreatin tar du 1 gang pr. dag - 5g - når som helst på dagen.

De andre suplementene du nevner er stort sett bare mat i pulverform = tilskudd av kalorier = en hjelpende hånd for de som ikke makter å få i seg nok mat.

 

"Litt usikker på om det er nyttig info, men skal bulke meg opp fra 62kg og trener 3 ganger i uken"

 

Dette er 110% vesentlig, eller alfa og omega om du vil.

Du må sette deg inn i hva som faktisk skal til for at du oppnår vektoppgang. Her er det kalorier/energioverskudd som gjelder = litt mer mat i kroppen enn det den faktisk har behov for - da øker kroppsvekten din.

Suplementene/gainerne er for de som ikke klarer å få i seg NOK mat til at dette oppnås, da som et TILLEGG til maten og IKKE som en erstatning.

 

Det spiller ingen rolle når på dagen du spiser eller hvor ofte, eller hvor mye pr. måltid - med tanke på vektoppgangen - så lenge energioverskuddet oppnås. Derfor finnes det ingen godt svar på spørsmålet ditt om "når" og "hvor ofte" du skal ta dette.

 

Spis RIKELIG med mat og hold et lite øye med kroppsvekten hvis den er et mål for deg - tenk langsiktig, måneder, ikke dager/uker - klarer du ikke få i deg nok mat slik at kroppsvekten øker kan du legge til en shake eller to som dessert til måltidene dine og se om det hjelper.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...