Gå til innhold

Manipulere eierskiftehistorikk på Finn.no


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg ser at enkelte leiligheter har eierskiftehistorikk som viser at leiligheten er solgt flere ganger i året til priser som ikke henger sammen med virkeligheten. Hvordan gjør man dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et mulig svar er det som står rett under oversikten: "Listen viser eierskifte registrert som reelle salg. For boliger med eierform aksje, andel og obligasjon kan listen inneholde eierskifter for flere boliger enn den som annonseres. Fellesgjeld på bolig er ikke nødvendigvis inkludert."

 

Hvis du ser på https://siste.eiendomspriser.no/ vil du se eierskiftene fordelt på andelsnummer også (for borettslag).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Et mulig svar er det som står rett under oversikten: "Listen viser eierskifte registrert som reelle salg. For boliger med eierform aksje, andel og obligasjon kan listen inneholde eierskifter for flere boliger enn den som annonseres. Fellesgjeld på bolig er ikke nødvendigvis inkludert."

 

Hvis du ser på https://siste.eiendomspriser.no/ vil du se eierskiftene fordelt på andelsnummer også (for borettslag).

Så når andelsnummer står spesifisert så kan alle andre andeler/boliger i borettslaget også ligge under samme leilighet i linken du viser til?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, og det er denne jeg kikker på, hvor andelene er separert. Jeg har sjekket flere leiligheter og enkelte er helt bevisst manipulert. Feks. så er en leilighet her jeg bor solgt 5 ganger i løpet av det siste året, men dette er veldig langt unna sannheten da nåværende eier har bodd der i mange år. Prisene er også langt over eller under den reelle verdien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Når jeg går inn å sjekker nå så er alt i orden på den leiligheten jeg husker spesielt. Dette betyr midlertidig feil eller at jeg selv har vært klønete (liker ikke å tro det siste), men det kan ha vært en annen tjeneste enn eiendomspriser.no

 

Når jeg tenker etter så kan det ha vært tjenesten gjennom finn.no

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...