Gå til innhold

Kald GeForce TI4200?

[ReXoR]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

TRÅDEN ER GAMMEL. LES NYTT INNLEGG "PÅ BÅNN" ANG. RETUR/GARANTI

Vel.. høres ganske rart ut (spesielt når jeg hele tiden har trodd at PCer liker kalde omgivelser), men her er problemet mitt altså;

Jeg kommer hjem fra skolen, rommet er iskaldt, men jeg overlever.

Starter maskinen, alt bra, begynner å spille eller gjøre noe som tærer på grafikkortet - *wham* så låser den seg med Mange, mange stygge, fæle striper som blinker. Funker ikke å resette, må trykke på power-knappen og resette via den. hvis ikke kommer stripene bare tilbake og blinker.

Begynner å bli innmari irriterende.

Noen som har opplevd noe lignende?

Endret av [ReXoR]
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel ikke et Gainward kort vel? - Gainward hadde store problemer med dårlige kondensatorer (de runde greiene) som gikk i stykker etter hvert. Det får du byttet, kontakt forhandleren du kjøpte det fra. Jeg hadde et slikt selv...

Skrevet (endret)

Tror det er det jeg har, ja.

Håper bare jeg har kjøpt det hos Komplett, da.. ellers aner jeg ikke hvor jeg har fått det fra :ermm:

fack.. fant det ikke i ordre-lista.. har vel kjøpt det fra databutikken.com eller no da. :(

Edit: Men er rart at den bare er sånn når kortet er kaldt S:

jaja, blir vel ikke lenge tel det blir ATI Radeon. jobbe mye i jula :xmas:

Uff... er nok no sånt no, ja. tok et søk på gainward, ti4200 og capacitor på nettet:

My plaid screen looks something like the two handbags' patterns on the top. I cannot use alt+ctrl+del to reboot. Only pressing the manual reset on the PC case can get me out of the hardlock (yet music still plays, at a stuttering mode). The problem doesn't stop there. Even when manually reseted the computer, the screen is still garbled on boot-up. All the bios status displays and memory checking process are garbled with plaid screen.

:(

Endret av [ReXoR]
Skrevet

At det er artifacts når kortet er kaldt er vel en tilfeldighet. Mitt kort virket helt fint inntil det bare forble svart (screensaver). Jeg så aldri noen artifacts, alt mulig kan nok skje da disse "kondisene" ryker.

Skrevet

Artifacts?

hmm.. er ikke sikker på hva du legger i det uttrykket..

jeg får opp en skikkelig stygg blinkende skjerm (skal ta bilde etterpå og poste her, det kommer garantert til å skje innen de neste 15 minuttene ;P )

Opplevde med mitt GF2 kort at når jeg spilte f.eks counterstrike og andre spill (RTCW også mener jeg å huske), så pleide det alltid å komme prikker her og der. nesten som at noen skulle "tagga" det blått og grønt, her og der.. de forekom ofte på de samme stedene, men når jeg bytta grafikkort var problemene borte S:

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Ok, tar opp denne thread'en igjen, siden jeg vurderer å sende tilbake grafikkortet i retur.

Har jeg "krav" på Garanti på et grafikkort med produksjonsfeil som er over 1,5 år gammelt?

Kjøpte kortet av PCutstyr.no (Databutikken.com).

Edit: Kortet ble kjøpt/levert Juni 2002.

Endret av [ReXoR]
Skrevet

Nesten det samme skjedde med meg: Viften på kortet mitt bråkte som et ******. Det jeg gjorde var å slå av maskina se på Tv den lørdagen. Når jeg våkna neste morgen skrudde jeg på pcen og vips så bråket den ikke lenger. Da var det forresten romtemperatur på rommet mitt.

Det du kan gjøre er å sette kabinettet ved siden av en ovn i 5 minutter (ikke mer, da skjønner du vel selv hva som skjer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...