Gå til innhold

Logitech Harmony - Avslutting av tjeneste for programvaren - grunn for å reklamere?


Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Harmony 900.

Fikk nettopp e-post fra logitech om at de avsluttier tjeneste for programvaren. Det vil si jeg ikke kan gjøre noen endringer, bla. endre enheter den skal styre etc Dette gjør jo kontrollen  ganske mangelfull.

Er dette grunn til å reklamere? Kjøpte kontrollen i februar 2013 - regner med at det er fem års reklamasjon på denne...?

 

Her er hele e-posten

Dette er en viktig oppdatering som gjelder din fjernkontroll nr. Harmony 900 og programvaren til Harmony-fjernkontrollen.

For å kunne gi deg en optimal Harmony-opplevelse overfører Logitech alle kunder til den aktuelle konfigurasjonen og konfigurasjonsprogramvaren MyHarmony. Din fjernkontroll nr. Harmony 900 støttes ikke på MyHarmony.

Hva betyr dette for deg? Din fjernkontroll nr. Harmony 900 vil fortsette å styre alle enhetene dine som vanlig. Du kan imidlertid ikke lenger endre enheter eller fjernkontrollens innstillinger. I slike tilfeller må du erstatte fjernkontrollen.

Selv om fjernkontrollen, nr. Harmony 900, ikke lenger er innenfor garantiperioden, tilbyr Logitech deg 35 % rabatt på utsalgsprisen til en ny MyHarmony-kompatibel fjernkontroll på Logitech.com. For å få tak i den nye, rabatterte fjernkontrollen går du til logitech.com og oppgir kampanjekoden -sensurert- ved betaling.

Vennlig hilsen,
Logitech Harmony-teamet 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd å reklamere i hvertfall. Programvaren er en del av denne fjernkontrollen, og bør dermed også være i drift. Det er riktig at man får brukt den uten i det daglige. Men å bytte komponenter og få dem inn på den er det den er laget for.

 

Problemet er hvilken dato Logitech stopper programvaren. Hvis den fortsatt funker en kort stund til, så kommer du nok ingen vei. Og hvis den blir stoppet etter februar neste år, så kommer du kanskje ikke noe vei heller.

 

Personlig så syntes jeg den gamle programvaren var bedre enn den nye.

 

Det burte heller ikke vært store problemer med å fått de gamle til å funke mot det nye systemet. Men Logitech har jo prøvd å selge Harmony i noen år, så de ønsker nok ikke store kostnader ved å "porte" om disse.

 

Det er en løsning om som gjør at du kan fortsette å benytte fjernkontrollen, selv om du bytter ut en TV eller noe slikt, og det er å kjøpe fra samme produsent, da funker som regel IR kodene overrens. Trengte ikke å bytte om sist jeg byttet forsterker, heller ikke Blu-ray spiller. Men man bør jo kunne slippe å måtte tenke i de baner.

 

De nye fjernkontrollene til Logitech har noen fordeler over de gamle, hvis man har med nettverks basen dems. Kan for eksempel styre Philips sine HUE pærer, og tipper de snart støtter Ikea sine smart pærer også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...