Oter Skrevet 14. oktober 2017 Skrevet 14. oktober 2017 har bredbånd fra telenor,og ZyXEL p8702n modem,som datamaskinen er koblet til med kabel. sliter med at nettet til tider kommer og går,nettet kan falle ut i bare 20sek,eller opp til 5min,før det kommer tilbake,og for og falle ut igjen like etterpå,sånn kan det gå flere timer,før det fungerer en god stund igjen,irriterende. har startet modemet på nytt,og tilbakestillt modemet til fabrikkinnstillingene,uten at det hjalp. noen som har noen gode tips og komme med?program som kan kjøres?andre ting som kan gjøres?
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Har du oppgradert 8702 til nyeste versjon? Last ned fra stup.telenor.net
Styrmann Smisk Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Skjer det på alle tilkoblede enheter eller bare dataen? Sjekk om dsl-lampen lyser eller ikke neste gang nettet forsvinner. DSL- og Internettlampen skal lyse grønt når du trykker på den blå runde knappen oppå modemet. Om de ikke gjør det kan det være grunn til å ta kontakt med bredbåndstilbyderen
Oter Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Skrevet 15. oktober 2017 det som er merkelig at etter en stund,så fungerer nettet som det skal igjen
Gjest medlem-329093 Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 (endret) Har du bredbånd via coax, fiber eller "telefonledning"? Jeg har hørt flere klage over at nettet faller ut på kobberlinje eller "telefonledning". Det er visst bare noe man må regne med der. Endret 15. oktober 2017 av medlem-329093
RRhoads Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Står modemet slik at det ikke blir varmt? Blir strømforsyningen varm?
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Har du bredbånd via coax, fiber eller "telefonledning"? Jeg har hørt flere klage over at nettet faller ut på kobberlinje eller "telefonledning". Det er visst bare noe man må regne med der. Det kommer an på kvalitet på ledninger og avstand til sentral. Jeg hadde ADSL, og senere VDSL, fra Telenor i mange år, og det var bortimot 100 % stabilt. Byttet så til Canal Digital og fikk internett over coax, men 2-3 ganger så høy ping, og gjentagende utfall.
Styrmann Smisk Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Skjer det på alle tilkoblede enheter eller bare dataen? Sjekk om dsl-lampen lyser eller ikke neste gang nettet forsvinner. DSL- og Internettlampen skal lyse grønt når du trykker på den blå runde knappen oppå modemet. Om de ikke gjør det kan det være grunn til å ta kontakt med bredbåndstilbyderen
Oter Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Skrevet 15. oktober 2017 er kun en datamaskin som er koblet opp til modemet med kabel,har nå oppdatert firmware
Oter Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Skrevet 15. oktober 2017 er nok iikke kabelen som er problemet,har hatt det samme problemet før også,men er lenge siden nå,kan ta med at hastigheten har fallt fra ca 20mb,til ca 7 nå. men skal ringe til telenor og klage i morgen
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Logg inn på kapaks og sjekk linjen din.
Styrmann Smisk Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Om datakabelen ligger i klem mellom en dør e.l. skal du ikke se bort i fra at denne er ødelagt
Oter Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Skrevet 15. oktober 2017 Logg inn på kapaks og sjekk linjen din. hva skal jeg sjekke der?er inne på siden nå
Styrmann Smisk Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Total linjelengde inkludert inntak: xxx meter Lengde på inntak: xxx meter (standard) Tråddiameter: x,x mm Mulig produktklasse: DSL xx/xx
Oter Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Skrevet 15. oktober 2017 står ingenting om dette på linjen her,bortsett fra dette: Høyeste produktklasse: ADSL 12096/800 men har ligget på 19-25mb ned
Styrmann Smisk Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Linjelengde og kabelstørrelse er mer interessant enn forventet hastighet
Oter Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Skrevet 15. oktober 2017 Resultat av validering: (11) Det angitte produktet kan bestilles på den forespurte linjen med normal leveringstid. Forhold: ADSL kan bestilles på den forespurte linjen. Merknader: Multicast enabled on an xDSL port on e- or aeDSLAM. Mulig produktklasse: ADSL 12096/800 Adresseinformasjon Fylke: HEDMARK Kommune: ----------------------- Adresse: --------------------------- Postnr/sted: ----------------------- FAR ID: ------------- Produktinformasjon Produkt på abonnementet: Bredbånd ADSL Bredbåndsprodukt på linjen: BA Søkt produkt: ADSL-PREMIUM Høyeste produktklasse: ADSL 12096/800 Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 12096 Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 1152 Produktkode: 223 Estimert netto nedlastingshastighet: 13000 Estimert netto opplastingshastighet: 1000 Estimert brutto nedlastingshastighet: 14852 Estimert brutto opplastingshastighet: Ikke tilgjengelig Mulig produktklasse: ADSL 160-864/128-256 Mulig produktklasse: ADSL 480/256 Mulig produktklasse: ADSL 864/256 Mulig produktklasse: ADSL 1248/384 Mulig produktklasse: ADSL 1856/448 Mulig produktklasse: ADSL 2464/448 Mulig produktklasse: ADSL 3616/512 Mulig produktklasse: ADSL 4864/640 Mulig produktklasse: ADSL 6080/640 Mulig produktklasse: ADSL 7232/704 Mulig produktklasse: ADSL 9600/800 Mulig produktklasse: ADSL 12096/800 Informasjon om termineringspunkt Koplingspunktets utstyrstyper: Koblingspunktet har eDSLAM Linjeinformasjon Fremføringsnummer: 63420530 Linjenummer: 1478324 Fysisk linjeid: 0 Signatur for modersentral: BMU6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå