Gå til innhold

nett som faller ut hele tiden


Anbefalte innlegg

Skrevet

har bredbånd fra telenor,og ZyXEL p8702n modem,som datamaskinen er koblet til med kabel.

sliter med at nettet til tider kommer og går,nettet kan falle ut i bare 20sek,eller opp til 5min,før det kommer tilbake,og for og falle ut igjen like etterpå,sånn kan det gå flere timer,før det fungerer en god stund igjen,irriterende.

 

har startet modemet på nytt,og tilbakestillt modemet til fabrikkinnstillingene,uten at det hjalp.

 

noen som har noen gode tips og komme med?program som kan kjøres?andre ting som kan gjøres?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Har du oppgradert 8702 til nyeste versjon? Last ned fra stup.telenor.net

Skrevet

Skjer det på alle tilkoblede enheter eller bare dataen?

 

Sjekk om dsl-lampen lyser eller ikke neste gang nettet forsvinner. DSL- og Internettlampen skal lyse grønt når du trykker på den blå runde knappen oppå modemet. Om de ikke gjør det kan det være grunn til å ta kontakt med bredbåndstilbyderen

Gjest medlem-329093
Skrevet (endret)

Har du bredbånd via coax, fiber eller "telefonledning"? Jeg har hørt flere klage over at nettet faller ut på kobberlinje eller "telefonledning". Det er visst bare noe man må regne med der.

Endret av medlem-329093
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Har du bredbånd via coax, fiber eller "telefonledning"? Jeg har hørt flere klage over at nettet faller ut på kobberlinje eller "telefonledning". Det er visst bare noe man må regne med der.

Det kommer an på kvalitet på ledninger og avstand til sentral. Jeg hadde ADSL, og senere VDSL, fra Telenor i mange år, og det var bortimot 100 % stabilt. Byttet så til Canal Digital og fikk internett over coax, men 2-3 ganger så høy ping, og gjentagende utfall.

Skrevet

Skjer det på alle tilkoblede enheter eller bare dataen?

 

Sjekk om dsl-lampen lyser eller ikke neste gang nettet forsvinner. DSL- og Internettlampen skal lyse grønt når du trykker på den blå runde knappen oppå modemet. Om de ikke gjør det kan det være grunn til å ta kontakt med bredbåndstilbyderen

Skrevet

er nok iikke kabelen som er problemet,har hatt det samme problemet før også,men er lenge siden nå,kan ta med at hastigheten har fallt fra ca 20mb,til ca 7 nå.

 

men skal ringe til telenor og klage i morgen

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Logg inn på kapaks og sjekk linjen din.

Skrevet

står ingenting om dette på linjen her,bortsett fra dette:

 

Høyeste produktklasse: ADSL 12096/800

 

men har ligget på 19-25mb ned

 

 

Skrevet

 

 

Resultat av validering:

 

(11) Det angitte produktet kan bestilles på den forespurte linjen med normal leveringstid.

 

Forhold: ADSL kan bestilles på den forespurte linjen.

 

 

 

Merknader:

 

Multicast enabled on an xDSL port on e- or aeDSLAM.

 

Mulig produktklasse: ADSL 12096/800

 

 

 

Adresseinformasjon

 

Fylke:

 

HEDMARK

 

Kommune:

 

-----------------------

 

Adresse:

 

---------------------------

 

Postnr/sted:

 

-----------------------

 

FAR ID:

 

-------------

 

Produktinformasjon

 

Produkt på abonnementet:

 

Bredbånd ADSL

 

Bredbåndsprodukt på linjen:

 

BA

 

Søkt produkt:

 

ADSL-PREMIUM

 

Høyeste produktklasse:

 

ADSL 12096/800

 

Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar:

 

12096

 

Høyeste opplastingshastighet pr trådpar:

 

1152

 

Produktkode:

 

223

 

Estimert netto nedlastingshastighet:

 

13000

 

Estimert netto opplastingshastighet:

 

1000

 

Estimert brutto nedlastingshastighet:

 

14852

 

Estimert brutto opplastingshastighet:

 

Ikke tilgjengelig

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 160-864/128-256

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 480/256

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 864/256

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 1248/384

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 1856/448

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 2464/448

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 3616/512

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 4864/640

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 6080/640

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 7232/704

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 9600/800

 

Mulig produktklasse:

 

ADSL 12096/800

 

Informasjon om termineringspunkt

 

Koplingspunktets utstyrstyper:

 

Koblingspunktet har eDSLAM

 

Linjeinformasjon

 

Fremføringsnummer:

 

63420530

 

Linjenummer:

 

1478324

 

Fysisk linjeid:

 

0

 

Signatur for modersentral:

 

BMU6

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...