MrLee Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 #Region "text" ...kode... #End Region jeg har forstått det riktig når jeg tror at det bare er en hendig måte å skjule kode på, i.e. å ikke trenge å se den når du jobber i VS.NET? det har ingen innvirkninger på scope på variabler og slikt, sant?
jumbo Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 http://msdn.microsoft.com/library/en-us/cs....asp?frame=true i følge MSDN: --- C# Language Specification 2.5.6 Region directives The region directives are used to explicitly mark regions of source code. pp-region: pp-start-region conditional-sectionopt pp-end-region pp-start-region: whitespaceopt # whitespaceopt region pp-message pp-end-region: whitespaceopt # whitespaceopt endregion pp-message No semantic meaning is attached to a region; regions are intended for use by the programmer or by automated tools to mark a section of source code. The message specified in a #region or #endregion directive likewise has no semantic meaning; it merely serves to identify the region. Matching #region and #endregion directives may have different pp-messages. The lexical processing of a region: #region ... #endregion corresponds exactly to the lexical processing of a conditional compilation directive of the form: #if true ... #endif --- når det gjelder å skjule kode har du kanskje noen hendige "+"er og "-"er til venstre for hver funksjon/kommentar/region etc... disse er til for å kunne skjule koden. Meget hendig.
MrLee Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Skrevet 10. desember 2003 okei, da fikk jeg bekrefta mistanken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå