Gå til innhold

Nytt kabinett + strømforsyning


Anbefalte innlegg

Skal bygge ny PC i helgen (bestiller i morgen), men har enda ikke bestemt meg for kabinett/strømforsyning.

 

Jeg skal bestille dette oppsettet og kan strekke meg til 2000,- for kabinett og strømforsyning.

 

Krav til kabinett/strømforsyning:

 

- Stabilt

- Min. 3x 5¼ porter (DVD-spiller, CD-RW, HDD)

- Temperaturmåler

- Min. 350W

- Liten dør / dør som kan tas av

 

Håper på mange svar.

 

PS: Hvis du vil gi tilbakemelding på selve oppsettet så gjerne det også!

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår følgende, da jeg har det selv og er veldig fornøyd:

 

Kabinett: Antec Sonata

Veldig pent og stilrent kabinett, støydempet, mange smarte praktiske løsninger.

 

Strømforsyning: MIST FSP350-60PN

Leverer plenty av strøm, og er meget stillegående.

 

 

Har ikke noen tempmåler annet enn på hovedkortet jeg da, men denne kan kanskje være en ide:

Lian Li T3B

 

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Jeg må virkelig gratulere deg Jonhoo, du er den første som jeg har sett som har inkludert Windows i din oversikt. Jeg tviler på at alle de andre oppsettene jeg har lest blir satt opp med Linux. Det er nok mange som "har" Windows XP eller lign. "fra før"...

 

Jeg vet dog ikke om Ultimate edition av dette 9600 Pro kortet er verdt ca 400 kr mer enn et vanlig 9600 Pro kort, spesielt ikke nå som 9600XT seiler inn på butikklagrene. 9600XT koster jo ca 1683 (Komplett).

 

Jeg har også lest at enkelte har problemer med TwinMos i dual oppsett. Du har vel planer om senere utvidelser siden du kun har satt opp 1 x 512MB?

Endret av hn66
Lenke til kommentar
Jeg må virkelig gratulere deg Jonhoo, du er den første som jeg har sett som har inkludert Windows i din oversikt. Jeg tviler på at alle de andre oppsettene jeg har lest blir satt opp med Linux. Det er nok mange som "har" Windows XP eller lign. "fra før"...

[Offtopic]

Var det ment som et komplement?

[/Offtopic]

 

Har snust litt rundt på Microplex og har funnet disse tre:

 

Thermaltake 1

 

Thermaltake 2

 

Heller mest mot denne :dribble:

 

Alle har jeg satt opp med en Fotron/Source 350W

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Det er UBERNAJS , og usb 1.1 , det kommer ann på hovedkortet ditt , en usb utgang er en usb utgang ! Kabinettet er utrolig bra , følger med 6 vifter , uttagbar hk skuff , geniale løsninger på alt og det er lett , og en utrolig bra lakk jobb. Takket være en slags legering i metallet er det mer solid en lian li , IKKE kjøp thermaltake, og heller ikke det air silver kabinettet! Begge er *****

Lenke til kommentar
Denne er digg bar blandet med denne ultrastille strømforsyninga!  :yes:

Orker ikke å sette sammen kabinettet også, skal bygge PC for første gang, blir litt ..hmmm.. dristig :yes:

Hvis du bygger PC for første gangen, så er jeg helt enig med deg der: Ferdigbygget kabinett er tryggest. På Microplex sin tilbudsside finner du en del kabinetter til gode priser. Jeg har selv et av dem: ColorCase TT. Helt greie, men de har ikke plasss til 12cm vifte bak hvis du prioriterer det.

 

Det er igrunnen lurt å starte med et billig, men bra, så kan du "ta av" senere...

Lenke til kommentar
Jeg må virkelig gratulere deg Jonhoo, du er den første som jeg har sett som har inkludert Windows i din oversikt. Jeg tviler på at alle de andre oppsettene jeg har lest blir satt opp med Linux. Det er nok mange som "har" Windows XP eller lign. "fra før"...

[Offtopic]

Var det ment som et komplement?

[/Offtopic]

 

Har snust litt rundt på Microplex og har funnet disse tre:

 

Heller mest mot denne :dribble:

 

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=V3000A&toc=3068

 

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...1000AS&toc=3070

 

Alle har jeg satt opp med en Fotron/Source 350W

Det siste der synes jeg var stilig, men det var ikke dumt det første heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...