Gå til innhold

Altibox FMG hjemmesentral og bromodus


Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt med Altibox nye FMG hjemmesentral i bromodus og bruker en Asus-ruter bak denne, men ønsker å ta i bruke den nye TV-løsningen til Altibox.

 

I følge Lyse:

"Du vil kunne se TV med sentral i bromodus, men TV tjenesten vil være svært begrenset. F:eks så vil ikke arkiv, apper og opptakstjeneste fungere skikkelig med sentral i bro."

 

Hva betyr det for sikkerheten for mitt lokale nettverk dersom jeg slår av bromodus? Bør jeg bruke DMZ til webserver når samme maskin er filserver i hjemmenettverk, eller er dette for usikkert? Bør man heller viderekoble port(er) for http.

 

Det ser heller ikke ut som om man kan slå av DHCP i innstillingene for hjemmesentralen.

 

Noen som har gode råd å komme med her? Er det så enkelt at jeg heller bør droppe egen webserver siden det uansett er utrygt, og heller oppretter en gratis wordpress-konto?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter også med Altibox og bromodus: 

 

Jeg har Altibox FMG, en ASUS ruter - og en synology NAS koblet til sistnevnte.
For å få synologyen tilgjengelig over nettet, bør jeg ha Altibox i bromodus. Men da svekkes de andre Altibox-tjenestene.


Må jeg virkelig koble synologyen direkte til Altibox, for å få dette til å funke?
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...