Gå til innhold

hjemmekino har en ekstra forsterker


Anbefalte innlegg

har følgnede utstyr:

forsterker: her

høytalere: front proson hfc-10 finner ikke data nå

senter og bak koda. bak høyttalrene er egentligt front høyttalerene i et surround sett eg kjøpte på qxl.no.

sub: paradigm sb-110.

 

saken er den at eg har en marantz pm7000 forsterker som ikke gjør noe her

eg lurer på om eg kan bruke denne til å drive front høyttalerene og subben og la koda drive bak og senter høyttalerene.

vis dere skjønner hva jeg mener

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snasen marantz du er den heldige eier av..

 

Hvis du vil bruke marantzen som en effektforsterker må den ha separat for- og effektforsterker integrert. Dvs at man tar ut to lasker bakpå som forbinder de to delene. Vet ikke om Marantz opererer med slikt, noen Nad'er gjør iallefall det.

 

Men uansett kan du ikke bruke marantzen til å drive frontene og subben samtidig.

Har ikke subben din aktiv forsterker?

Lenke til kommentar

So lenge du har linje ut på surroundforsterkaren går det fint. Då tek du berre frontkanalane ned på Marantzen til ein vilkårleg inngang. Marantzen kan sikkert fint drive både subben og høgtalarane(sikkert ein fordel å kople høgtalarane via høgpassutgangen på subben). Har du CDspelar/dvdspelar vil det sikkert vere ein fordel for lydenkvaliteten(ved 2kanals musikk) å sleppe å gå via Kodaen, so om du har muligheit for det bør du kople det analoge signalet frå CD/DVD spelaren rett til Marantzen.

Lenke til kommentar

ok da går ikke det som eg tenkte men hva kan eg gjøre for å få subben med når eg spiller cd-plater (bruker dvd spilleren)her subben er passiv og det hadde vært litt greit at den spiller med når eg spiller cder, så den er kobla opp på en egen forsterker dvd sub ut ---->forsterker--->sub.eller kan eg lage en bryter på front høyttaler ledningene og inn på forsterkeren og koble disse i utgang sett 2 for så å kjøre sett 1 og 2 på samme tiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...