Gå til innhold

Bilde av annlegget ditt!


tobiass1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en kompiss som går i klassen min, og han driver med anlegg i biler og slikt. Han har en kompiss som har norges rekorden i sin klasse på db drag(han andre gikk i klassen min i fjord gk elektro). de to er liksom litt erke fiender på db drag, men han som går i klassen min nå er bare 1-3 db bak han. Men der er siden han som har rekorden har det i en liten golf, men han andre har en sierra. Tror det er rundt 140+- db de spiller.

 

Han må bare gjøre noen forbedringer og neo forsterkere her og der så blir det bra. Han har 2 x rocford suber bak i kassa.

 

kan ikke så mye om anlegg og slikt. Men har dere prøvd å målt med db måler på anleggene deres? er isåfall 140 db i en bil bra?

Endret av Cyrus86
Lenke til kommentar

Vel, det var her for noen måneder siden jeg og en kompis testa en Labgruppen forsterker på 2*550W i 4 ohm på noen 15 tommer cervin vega høytallere...

Vi turte ikke mer enn ca 50% guffe, og allerede da var det SINNSYKT høy lyd.

 

Kvaliteten var mer enn ok, til tross for middelmådig forforsterker.

Lenke til kommentar

Skal opprette en egen hjemmeside snart.... Har kjøpt en ny leilighet, som jeg plukker fra hverandre, for å så bygge opp igjen.... Løsningen baserer seg på multirom/highend/hjemmekino med PC som styringsenhet..... Desverre er dette DYRT, så derfor tar det tid. At det meste av styringen og spesialløsningene må lages selv, i tillegg til en hektisk jobb gjør det ikke meget bedre...

 

Stikkordene er:

 

EAD forforsterker.... (60 000,-)

Musikal Fidelity effektforsterkere

Klipsch high-end in-wall høytalere

3 kraftige multimedia PC`er, hver satt opp for sitt bruksområde..

(Totalt over 1000GiB med musikk/multimedia)

JM LAB high-end høytalere

Kraftig DLP prosjektor med linjedobling (må bare finne en liten jeg kan skjule i taket eller vegg)

Gira Funkbus lysstyring med downlights og full fjernstyring/program (ca 120-130 000)

Berøringsfri adgangskontroll som kjenner igjen hvem som kommer, og som styrer lys og lyd når man kommer hjem. Er vel på vei til å bli norges garantert heftigste alarmsystem, med full GSM-styring +++

 

Over 1km med kabel (fiber/coax/CAT-5++) er på vei til å bli trukket, ALT 100% skjult. Leiligheten er forøvrig kun 76kvm stor, så kabler skulle det bli nok av.

 

28" eller 32" Widescreen skjult i soveroms-skap, med Yamaha toppmodel hjemmekinosystem på soverom. Alt selvfølgelig koblet sammen over 100mbit nettverk. Hele leiligheten blir ganske funky, med kun hvit maling og glass i sentrum. Ikke koslig nei, men det er heller aldri vært meningen...

 

Dette hadde selvfølgelig IKKE ha vært mulig med noe normalt kvinnfolk til stede, så endel prioriteringer må det bli.... I allefall til jeg blir ferdig...

 

Skulle meget gjerne ha lagt ut bilder, men det er desverre ikke så mye pent å se på akkurat nå. Sikkert noen som syntes jeg er totalt idiot som gidder alt dette, men det man lever for det lever man for.... Og akkurat DENNE interessen er nok best å ha FØR man får unger.... :yes:

 

edit: skrivefeil

Endret av JohnnyKnoxwille
Lenke til kommentar
Skal opprette en egen hjemmeside snart.... Har kjøpt en ny leilighet, som jeg plukker fra hverandre, for å så bygge opp igjen.... Løsningen baserer seg på multirom/highend/hjemmekino med PC som styringsenhet..... Desverre er dette DYRT, så derfor tar det tid. At det meste av styringen og spesialløsningene må lages selv, i tillegg til en hektisk jobb gjør det ikke meget bedre...

 

Stikkordene er:

 

EAD forforsterker.... (60 000,-)

Musikal Fidelity effektforsterkere

Klipsch high-end in-wall høytalere

3 kraftige multimedia PC`er, hver satt opp for sitt bruksområde..

(Totalt over 1000GiB med musikk/multimedia)

JM LAB high-end høytalere

Kraftig DLP prosjektor med linjedobling (må bare finne en liten jeg kan skjule i taket eller vegg)

Gira Funkbus lysstyring med downlights og full fjernstyring/program (ca 120-130 000)

Berøringsfri adgangskontroll som kjenner igjen hvem som kommer, og som styrer lys og lyd når man kommer hjem. Er vel på vei til å bli norges garantert heftigste alarmsystem, med full GSM-styring +++

 

Over 1km med kabel (fiber/coax/CAT-5++) er på vei til å bli trukket, ALT 100% skjult. Leiligheten er forøvrig kun 76kvm stor, så kabler skulle det bli nok av.

 

28" eller 32" Widescreen skjult i soveroms-skap, med Yamaha toppmodel hjemmekinosystem på soverom. Alt selvfølgelig koblet sammen over 100mbit nettverk. Hele leiligheten blir ganske funky, med kun hvit maling og glass i sentrum. Ikke koslig nei, men det er heller aldri vært meningen...

 

Dette hadde selvfølgelig IKKE ha vært mulig med noe normalt kvinnfolk til stede, så endel prioriteringer må det bli.... I allefall til jeg blir ferdig...

 

Skulle meget gjerne ha lagt ut bilder, men det er desverre ikke så mye pent å se på akkurat nå. Sikkert noen som syntes jeg er totalt idiot som gidder alt dette, men det man lever for det lever man for.... Og akkurat DENNE interessen er nok best å ha FØR man får unger.... :yes:

 

edit: skrivefeil

Høre sykt ut ;) Knips bilder når du er ferdig da :D

Lenke til kommentar
Har en kompiss som går i klassen min, og han driver med anlegg i biler og slikt. Han har en kompiss som har norges rekorden i sin klasse på db drag(han andre gikk i klassen min i fjord gk elektro). de to er liksom litt erke fiender på db drag, men han som går i klassen min nå er bare 1-3 db bak han. Men der er siden han som har rekorden har det i en liten golf, men han andre har en sierra. Tror det er rundt 140+- db de spiller.

 

Han må bare gjøre noen forbedringer og neo forsterkere her og der så blir det bra. Han har 2 x rocford suber bak i kassa.

 

kan ikke så mye om anlegg og slikt. Men har dere prøvd å målt med db måler på anleggene deres? er isåfall 140 db i en bil bra?

Ja 140 i bil er bra!

 

Han som driver en butikk som heter boomcar i grimstad har norgesrekorden i den største klassen! Han spilte 149.9 db !!

 

 

BEVIS: http://www.boomcar.no/index.php?Fuseaction...nyhet&artid=276 :thumbs:

Lenke til kommentar
Skal opprette en egen hjemmeside snart.... Har kjøpt en ny leilighet, som jeg plukker fra hverandre, for å så bygge opp igjen.... Løsningen baserer seg på multirom/highend/hjemmekino med PC som styringsenhet..... Desverre er dette DYRT, så derfor tar det tid. At det meste av styringen og spesialløsningene må lages selv, i tillegg til en hektisk jobb gjør det ikke meget bedre...

 

Stikkordene er:

 

MYE! :dribble:

 

Folk som tar hobbyen sin så seriøst liker jeg - a lot.

Lenke til kommentar
Har en kompiss som går i klassen min, og han driver med anlegg i biler og slikt. Han har en kompiss som har norges rekorden i sin klasse på db drag(han andre gikk i klassen min i fjord gk elektro). de to er liksom litt erke fiender på db drag, men han som går i klassen min nå er bare 1-3 db bak han. Men der er siden han som har rekorden har det i en liten golf, men han andre har en sierra. Tror det er rundt 140+- db de spiller.

 

Han må bare gjøre noen forbedringer og neo forsterkere her og der så blir det bra. Han har 2 x rocford suber bak i kassa.

 

kan ikke så mye om anlegg og slikt. Men har dere prøvd å målt med db måler på anleggene deres? er isåfall 140 db i en bil bra?

Hmm.. en jeg kjenner som jobba på bilradiospesialisten på forus før hadde et anlegg som spilte ->145dB(mener jeg å huske..)

 

Dette anlegget var i en rød Hundai..

Lenke til kommentar
Quiteman: Hvis anlegget mitt får et bedre rom så tviler jeg på at du slår meg på lydkvalitet...

 

Har du SACD-spiller, eller vanlig CDDA-spiller? Hvis du har vanlig CDDA, tror jeg nok at min SACD-spiller på din forsterker, høyttalere og kabler hadde blitt den feteste kombinasjon! Hvor bor du? Kan jeg komme og test? hehehe ;)

 

Mine Dali 104 og Denon forsterker ble kjøpt i 1995, og er gammelt. Husker ikke akurat priser, men tror Dali'ne kosta ca. 1800 pr.stk, og forsterker'n ca. 3300. Så det er helt klart langt fra det beste, men jeg bare MÅTTE brife med SACD ;)

Dali 104 kostet i sin tid 1595,- stk.

 

Hilsen ansatt i Hi-Fi Klubben

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...