Gå til innhold

Bug 2k3?


miZtiNk

Anbefalte innlegg

Opplevde noe rart her forrige dagen. Skrudde maskina mi av når jeg dro bort, kom hjem og skulle skru den på så var den ikke helt god.

 

Bios var resatt (Noe som jeg ikke har gjort, batteriet på HK er veldig nytt og bra) også. Alt stoppet opp første gang (Etter jeg hadde rettet opp rotet i biosen igjen)

i login vinduet til Windows (XP). Det kom opp en mld ang. dumping av minne (Tror jeg, for maskina skrudde seg av). Byttet RAM, ikke noe forskjell, resatte bios en gang til, ikke noe forskjell. Sendte den ned til Komplett.No der de testet den og kom fram til at CPU'n var gåen. Kjøpte ny bios (XP 2200+), ikke noe forandring nå heller. Den stoppet enten i Windows eller etter Ram'en begynnelsen av Ide Devices.

 

De hadde testet HK - OK, RAM - OK, CPU - Defekt.

 

Satte den Defekte CPU'n i en annen maskin, fungerte som aldri før ..

Satte den nye CPU'n i min maskin, og etter 10 forsøk med ikke noe hell så startet den uten grunn.

 

Virker helt fint.

 

Hva var dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hater når det skjer sånne merkelige ting med PCen.

 

Jeg selv har en teori at kulde ødelegger maskiner. La meg utdype litt:

Jeg har maskinen min rett under vinduet på rommet mitt og når jeg en sjelden gang i blandt skrur den av så er det kanskje fordi det ikke er noe på download eller noe annet merkelig. Rett før jeg skal legge meg pleier jeg sjokklufte og det er dette jeg tror har tatt knekken på en maskin før. Det at prosessoren holder, si, 50 grader, og hovedkortet, tja si 30, for så å oppleve at det plutselig kommer minusgrader inn fra vinduet tror jeg kan gjøre mye ugang. Metall som bøyer seg eller noe i den duren.

 

Uansett, jeg er ikke sikker, tenkte bare jeg skulle si at du ikke burde sjokklufte maskinen din med minusgrader om du vil være 100000% sikker på at det ikke er det som tuller med deg :D

Lenke til kommentar

Det kalles humørsvigninger..

Pcen min har også det..

 

Hvis du legger til å sove et par timer så pleier problemet å forsvinne..

Prøv også å koble alt ut og inn igjen.. (evt. underklokke den)

 

Men for å være på den sikre siden.. ikke skru av eller restart pcen din.. Pcen min står på i gjennomsnitt 500-600 timer for hver restart.. (gjennomsnittstida som går mellom hvert LAN :p )

 

Dette funker fint for meg.. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...