Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 nettverk på 1 nic


Anbefalte innlegg

jeg har en bærbar med kun et nic sånn som alle de andre, men jeg vil koble denne opp mot både internett og lokalt nettverk, jeg har windows server 2003 og satt å så litt i ipinstillinger så så jeg noe kult der har jeg instillinger for General og Alternate Configuration , der kan jeg velge automatisk på General og så kan jeg ta for eksempel 192.168.0.2 som ip på Alternate, jeg ble jo ganske gla , men tingen er at det ikke funket helt som jeg håpet, den er på internett men IKKE på nettverk :p går dette i det hele tatt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det trådløst nic på den bærbare?

 

man kan bare koble seg opp mot en type nettverk om gangen(med trådløst), mener nå jeg ihvertfall.. problemet er jo at du får en annen ip-adresse når man bruker internett enn når man bruker lokalnettverk

 

Men jeg vil anbefale å ta internett igjennom nettverket.

 

Hvis du har en server i nettverket kan du ta internett inn der og heller sette opp en Dhcp server med to scope og bare ta internett igjennom det ene scopet.. På den måten får du to lokale nettverk med kontakt mellom seg, hvor det ene har internett og det andre ikke..

 

Hvis du ikke vet hva et scope er så er det bare å spørre :p

 

 

 

Hva bruker du win2003 på den til?

Vil anbefale et annet operativsystem istedenfor win2003 server, hvis du ikke bruker det til noe spesielt da..

Endret av Duplo
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg er sikker på hva du spør om, men: jeg bytter ofte mellom forskjellige IP-settinger på min bærbare (WIN2K). Jeg har div batfiler som jeg kjører:

 

 

 

netsh interface ip set address "Local Area Connection" static 10.11.1.18

255.255.255.0 10.11.1.1 1

 

 

 

(mao ip-addr, nettmaske og gw) - alt på en linje

 

Eller rett og slett :

 

 

netsh interface ip set address "Local Area Connection" dhcp

 

 

for automatisk IP.

 

 

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?...&NoWebContent=1

 

 

Vet ikke om det funker i XP eller nyere, men det er verdt et forsøk.

Hvis du spurte om hvordan kjøre flere nett _samtidig_ sier pc-kvasi-hacker-delen av meg "hakkepeiling" og kommunikasjonsingeniøren sier som Ludvig: "neifydda!".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...