Gå til innhold

Leie bil i USA - Forsikring?


Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hei, skal ut til USA en tur, og har leid en bil. Hva slags forsikring anbefales? Holder det med reiseforsikringen? Har betalt for noe som heter tilleggsdekning via Axa Assistance uten at jeg helt skjønner hva det dreier seg om.

 

Noen råd ville vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ha ansvar, kasko med lav eller ingen egenandel, liability og dekning av uninsured motorist. I tillegg personforsikring (fører og passasjerskade) og ev forsikring av verdigjenstander i bilen dersom du ikke har det i reiseforsikringen. Utvidet road assistance kan også være greit.

Du bør ha ansvar, kasko med lav eller ingen egenandel, liability og dekning av uninsured motorist. I tillegg personforsikring (fører og passasjerskade) og ev forsikring av verdigjenstander i bilen dersom du ikke har det i reiseforsikringen. Utvidet road side assistance kan også være greit.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Gjennom hvilket selskap har du bestilt bilen?

 

Har du bestilt via en norsk side så skal normalt alle nødvendige forsikringer være inkludert i prisen. Da skal du ikke ha behov for den ekstra forsikringen som tilbys via Axa. En slik forsikring dekker normalt egenandel ved skade men dine forsikringer skal uansett være med null i egenandel. Hos de fleste selskaper kan du avbestille uten kostnad inntil noen dager før du skal hente bilen. Så jeg hadde vurdert å avbestille bilen og bestille på nytt uten forsikringen. 

 

Reiseforsikring dekker deg og ditt reisegods og er selvfølgelig et must når du reiser til USA. Men den har ikke noe sammenheng med leiebil. Jeg ser at Zanta skriver at du kan vurdere personforsikring og forsikring av verdigjenstander. Begge disse forsikringene er inkudert i alle reiseforsikringer som selges i Norge og bør være unødvendig å betale ekstra for i USA. 

 

Du kan lese litt mere om forsikring på leiebil i USA her

 

God tur og spør hvis der er noe mere du lurer på

Endret av reiselyst72
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Takk for svar. Jeg har bestilt gjennom Cartrawler som jeg ble henvist til fra Norwegian mailen jeg fikk da jeg bestilte flybillettene. Skal gå igjennom alt for å se hva jeg fikk med og hva jeg eventuelt mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...