Gå til innhold

DP-HDMI-adapter 4k,60Hz


neseape

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Finnes det noen Displayport til HDMI 2.0 adapter som støtter 4k/60Hz som faktisk funker? Finnes det også et adapter som faktisk funker og som ikke koster nesten like mye som billigste skjermkort med HDMI2 ut? (TV'n har bare HDMI inn)

 

Er en maskin med integrert grafikk fra Intel (i3-7100 CPU, MSI Z270 Hovedkort) som stort sett kun brukes til film, så det er på ingen måte nødvendig med et eksternt skjermkort, men når de fleste aktive adaptret koster 5-600kr så føles det fortsatt mer komfortabelt å legge på et par hundrelapper for f.eks et GeForce 1030. Hadde dog vært deilig å slippe unna litt billigere enn dette da behovet som sagt ikke er der.

 

Fant et Deltaco aktivt adapter hos Multicom til 160kr, men dette funket jo ikke i det hele tatt. Store forstyrrelser i bildet på en del oppdateringsfrekvenser, mindre forstyrrelser (men fortsatt forstyrrelser) på andre frekvenser, og signalet forsvant i 5-10sek av gangen veldig hyppig (hvert 10. til 30. sekund). Om jeg bare var uheldig, eller om adapteret faktisk er så dårlig vet jeg jo ikke ennå, men jeg tenker at det sikkert er en grunn til at dette er så mye billigere enn alle andre jeg har sett.

 

Kjøpte først et passivt adapter, da jeg ikke visste at jeg trengte aktivt for å få 60hz, men med unntak av at det bare klarte 30Hz så funket dette alldeles utmerket, så rimelig sikker på at det er Deltaco-adapteret som var problemet, og ikke noe annet. Det er dog vanskelig å bruke en PC med 30Hz monitor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...