Gå til innhold

17" Flatskjem, hvilken?

CB87-Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg er ute etter en 17" flatskjerm. Jeg har søkt på forumet, lest tester, men er fortsatt like klok som jeg var før.

Jeg har fortsatt ingen anelse om hva jeg skal kjøpe. De fleste jeg har vært i kontakt med, har forskjellige meninger.

Men jeg er ute etter en skjerm som hovedsaklig skal brukes til videoredigering, internett og diverse office programmer.

Men den kommer selvfølgelig til å bli brukt til spilling til tider. Derfor er jeg avhengig av bl.a. lav responstid... Prisen bør ikke overstige 4000kr, ikke mye ihvertfall. Dermed er jo utvalget krympet en god del allerede.

Jeg har sett på et par skjermer, hva synes dere om disse?

Samsung 17" LCD Syncmaster 172V

LG 17" LCD L1710S

og

Hansol 17" LCD H750

Jeg liker Samsung skjermen best akkurat nå, men dere må gjerne komme med flere forslag. Jeg kommer ikke til å bruke de innebygde høytalerne på Hansol'en, kan du se disse? Liker ikke at de synlige, hvis de er det...

:xmas: Takker på forhånd, og god jul alle sammen :xmas:

Endret av ComputerBoy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha den før Jul vil jeg tro det dukker opp noen meget gode tilbud på ulike webshops.

Let på alle webshops daglig så ser du sikkert et knalltilbud.

Jeg for min del VET at det kommer noen tilbud som er verdt å ta med i betraktningen. Se på www.psdata.no, www.mpx.no , www.komplett.no , www.pcbutikken.com , www.hwb.no, osv osv.

Skrevet

Satt med det samme problemet selv, men endte opp med en 17" med Hyundai panel som er _veldig_ bra. Respostid på 20ms og etter Tomshardware fortsatt slår de fleste 16ms skjermer. :thumbs:

Tomshardware - Q17

Jeg er ihvertfall mycket fornøyd med min. Bra farger gjengivelse, no drag og ekstra RGB port bak. Eneste å klage på er at foten kunne være litt mer grasiøs :p Prisen er dog muligens i overkant av hva du vil gi? NOK 4299,- for en av de bedre 17" LCD skjermene der ute ved Databutikken.com - Q17

Skrevet

Har en samsung 172v selv. den er helt grei..nesten ikke noe ghosting heller.

eneste minuset er den dårlige foten. må holde på foten for å endre vinkel på skjermen.

Skrevet

Har 172v jeg også. Kjempeskjerm, kjøpte den når den var på ukas tilbud på komplett (2990,-). Må si det er mye for pengene. Merker heller ikke noe ghosting (NFSU, FIFA osv), men nå spiller ikke jeg FPS'er så jeg vet ikke hvordan det er med de.

Skrevet
Satt med det samme problemet selv, men endte opp med en 17" med Hyundai panel som er _veldig_ bra. Respostid på 20ms og etter Tomshardware fortsatt slår de fleste 16ms skjermer. :thumbs:

Tomshardware - Q17

Jeg er ihvertfall mycket fornøyd med min. Bra farger gjengivelse, no drag og ekstra RGB port bak. Eneste å klage på er at foten kunne være litt mer grasiøs :p Prisen er dog muligens i overkant av hva du vil gi? NOK 4299,- for en av de bedre 17" LCD skjermene der ute ved Databutikken.com - Q17

Jeg likte denne litt... Noen andre med erfaringer med denne skjermen?

Skrevet (endret)

tipper at det minst er 70 brukere her med denne skjermen.

+ Den er dritbra til spilling. Der finnes det antegalig ikke noen bedre.

- Den er ikke dritbra til øvrig arbeide. Der finnes det bedre. Mange bedre

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...spillfreak&st=0

Vet ikke om jeg anbefaller den lenger, jeg tror det er nyere og bedre skjermer på markedet.

NB! Linken er dritlang og det blir tatt opp mye der

edit: den er på salg hos www.psdata.no nå

Endret av oivind_dahle
Skrevet

Jeg trodde at spill var den _store_ testen. Og at hvis den var god til spill måtte den rocke ellers...!?!

Hva mener du med at den ikke er god til annet? Dårlig bilde? Dårlige farger?

Skrevet

sitter her med en Hyundai Q17S og er strålende fornøyd. :thumbs:

klarer fint alle spillene jeg spiller uten problemer. har ikke lagt merke til noen problemer med denne skjermen i forhold til spill og problemer med å vise farger, ghosting osv.

Nå er selvfølgelig ikke jeg noen mester i dette og jeg har heller ikke sittet å bevisst prøvd å få fram slikt. (Det kommer helt sikkert noen som sier de har sett slikt) men jeg har ikke sett det og er fornøyd med skjermen :)

Skrevet (endret)

Jeg sitter selv på Q17S og det er mange her på forumet som gjør det samme nå etter denne tråden.

Selv har jeg gode erfaringer, men det viser seg at det ikke er mulig å endre lysstyrke på skjermen. Dette kan kun gjøres gjennom skjermkortet.

Koster forresten 3985på psdata.

Skal du ha en stilig, "rimelig" og ikke minst GOD skjerm er denne løsningen. Ingen gohsting og DVI. Og den er en av de skjermene der du får mest for pengene i dag.

Endret av Zamoht
Skrevet

Det er en rekke problem som er rundt q17s.

Den har ikke den beste innsynsvinkelen.

Den greier ikke vise hvitt helt hvitt. Blir som en god CRT hvitt.

Den har meget dårlige baklys, noe som du ser når du har helt mørk / sort skjerm. Men ellers er skjermen meget bra.

Men husk at du MÅ bruke DVI på q17s. Har du ikke skjermkort med DVI utgang og ei kommer kjøpe dette, så styr unna q17s. Den digitale konverteren i skjermen holder mest sannsynlig standaren til skjermen du kjøper på Rema.

Men til spill er den helt overlegen. Uansett, du er vant med CRT fra før og kommer til å synes at enhver LCD er guds gave til deg.

Men som sagt over: det er noe av den bedre skjerm du får i dag, og jeg tviler på at det er så mange andre som er bedre til spilling.

Skrevet
Det er en rekke problem som er rundt q17s.

Den har ikke den beste innsynsvinkelen.

Den greier ikke vise hvitt helt hvitt. Blir som en god CRT hvitt.

Den har meget dårlige baklys, noe som du ser når du har helt mørk / sort skjerm. Men ellers er skjermen meget bra.

Men husk at du MÅ bruke DVI på q17s. Har du ikke skjermkort med DVI utgang og ei kommer kjøpe dette, så styr unna q17s. Den digitale konverteren i skjermen holder mest sannsynlig standaren til skjermen du kjøper på Rema.

Men til spill er den helt overlegen. Uansett, du er vant med CRT fra før og kommer til å synes at enhver LCD er guds gave til deg.

Men som sagt over: det er noe av den bedre skjerm du får i dag, og jeg tviler på at det er så mange andre som er bedre til spilling.

Hehe, skjermkortet mitt gikk fyken i dag :thumbdown: Så sitter på et TNT2 uten DVI, men det er jo bare midlertidig da...

Men det virker som om du har veldig god peiling på LCD skjermer. Hvilken ville du kjøpt av Q17S og 172v.

Den skal brukes som en alround skjerm, men kvalitet i spill veier like mye som kvalitet i office/photoshop...

Skrevet

Hvis valget kun var de to hadde jeg valgt q17s.

Dette skyldes ene og alene at den samsungen der ikke har DVI standar som er et must på LCD-skjermer.

Gidder derfor ikke engang sammenligne specksa, men tror nok q17s knuser den skjermen på de fleste specks.

Men jeg råder deg til å følge med på ulike julekalendre, mye bra tilbud der.

Skrevet

Selv kjøpte jeg nettopp Samsung 173T - i frustrasjonen over at ingen hadde eizo på lager. Har nå bruk den til kontorbruk noen dager og er kjempe fornøyd!

Har ellers liten peil på hvordan den duger i spill. Har kjørt en del rally med den og det fungerer nå kjempe bra. Mulig fps-spill krever litt mer, men som sagt - jeg er super fornøyd! :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...