Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt ADSL fra Telenor


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har sett meg rimelig lei på super-tregt internett fra Telenor i perioder. Plutselig går linja ned til en tiendedel av hva den skal være/pleier å være. Nå har den ligget på 65-70kb i to-tre dager, mot det vanlige 700kb (pleier å ha mellom 710 og 720kb), og dette irriterer meg kraftig!

 

Jeg sliter med å få opp alle sider, og nedlastinger ligger på 1-5kb/sek. Har sendt mail til dem for drøyt tolv timer siden, men jeg regner ikke akkurat med å få svar fra den kanten på hvertfall et døgn til.

 

Skulle så gjerne ha sagt opp Telenor ADSL og heller gått for NextGenTel (som flere kamerater har gjort), men Telenor klarte å lure foreldrene mine til å kjøpe ADSL-modemet fra dem etter at bindingstiden var over :(

 

Dette gjelder på 3 stk maskiner, hvor det går like sakte på alle. Har til og med re-installert OS på den ene, uten at det hjalp noe.

 

Noen som kan hjelpe? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor klarte å lure foreldrene mine til å kjøpe ADSL-modemet fra dem etter at bindingstiden var over  :(

Er det mulig å kjøpe den altså? Trodde den kun var til låns

ADSL-modemet er visstnok kjøpt nå ja. Har leid det i to år.

 

Jeg har forresten ingen sperre what-so-ever.

 

 

Er det ingen som vet hva som kan være galt? Det er like ille nå også. :cry:

Lenke til kommentar

sjekk for spyware innpå pcene.. (spybot og ad-aware)

og hvis det står en bærbar pc i nettverket.. prøv å plugg ut den.. Bærbare pcer har en rar tendens til å floode nettverket av en eller annen rar grunn..

 

Og hvis du ikke er helt sikker på det med den GB sperra.. sjekk det.. for den går på upload og download kombinert.. (j*vla kapitalist tele*orer)

Lenke til kommentar

Har funnet ut "feilen" nå...

 

Kontaktet en service-person hos Telenor og spurte han om han kunne finne frem hva slags ADSL-abonnement vi hadde. Etter en liten stund fant han ut at vi hadde Online ADSL 704/128 1 GB!. Han sa også at det var vi som hadde byttet til dette frivillig. Etter en samtale med foreldrene mine kom vi frem til at vi aldri har sagt ja til en slik endring, og at Telenor's internett har vært her i huset for siste gang.

 

Nå er det en jakt etter ny ADSL-leverandør så fort som F***, så hvis det er noen som vil tipse om en mulig erstatter for Telenor til meg er det bare å poste!

 

NextGenTel stiller vel sterkest regner jeg med, men jeg er åpen for de fleste, bare de er godt nok kjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...