Gå til innhold

Hjelp! Avtale om nattevakt bare lureri?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bor i Stavanger, men flytter til Trondheim til helgen. I denne forbindelse har jeg på forhånd anskaffet meg jobb, noe som er essensielt for å ha råd til å leve/bo(selvfølgelig). 

Jeg søkte om nattevakt, da jeg vil få flere muligheter til å reise hjem til familien i Stavanger, enn om jeg jobber vanlig "8-16 jobb".

Jeg ble så tilbudt 70% Nattevakt hos en bolig i Trondheim, og siden dette hørtes perfekt ut, slo jeg meg til ro med dette, uten å søke andre stillinger. 

 

Idag fikk jeg turnusen min, og der er jeg satt opp på dag/aften i 4mnd i første omgang. 
Det er 3 avdelingsledere der hvor jeg skal jobbe, da det er flere boliger. 

2 av disse har sendt svart på hvitt skrevet "Vi har mulighet til å gi deg 70% natt på **** boligen". 
Den siste avdelingslederen er den som har sendt meg turnus for dag/aften, det er også hun jeg har fått som kontaktperson. 
Jeg sendte så melding om at jeg har blitt lovet nattevakt hos de to andre, men hun sier bare at "det får vi sikkert til å ordne siden, først må du bli kjent med brukerne her"
Altså, der jeg jobber natt idag, trengte jeg bare 3 opplæringsvakter på dag/aften før jeg kunne begynne på min normale nattevakts-turnus. 

Jeg er avhengig av å kunne reise hjem til Stavanger i jevne mellomrom, noe som er umulig når jeg ikke jobber natt. Jeg føler meg rett og slett lurt.

Noen som har noen innspill på hvordan man på best mulig måte løser dette? 
Burde jeg kontaktet de som har lovt meg nattevakt, eller burde jeg videresendt den mailen jeg fikk fra disse til hun som har satt opp denne dag/aften turnusen for meg?

Fikk skikkelig klump i magen nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forhold deg til kontaktpersonen din. 4 måneders opplæring høres jo litt ekstremt ut, særlig i en sånn jobb. Her må du bare snakke med vedkommende, spør om hun mener at du skal ha 4 måneders opplæring, si at du søkte på stillingen nettopp fordi det var nattevakt, og fortell om erfaringen fra tidligere nattevaktstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...