Gå til innhold

Valg av luft til luft varmepumpe


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på søken etter varmepumpe. Vi bor i ett rekkehus i Trondheim.

vi er definitivt ddel av Apple verden med fokus på homekit (har også Google Home assistent) og har installert Philips Hue pærer, brytere og motion detektorer i de fleste rom. Videre har jeg noen strømadapter fra 2 fra Elgato (anbefales ikke da bluetooth er veldig treg men funker tilå stryre strømav og på til panelovnert) og 2 fra Koogeek (knyttes direkte vil wifi uten behov for base fungerer veldig bra og responsivt som brukes til å styre lys i stua som isom Philips Hue pærer ikke passer i). I tilegg har jeg temperatur måler fra elgato inne og ute. Utelys stures med soloppgang og solnedgang (her brukes Philips Hue pærer) og jeg renger med at det vil dukkeopp Ikea lyspærer framover nå som de fungerer med Hue bridgen.

 

Det jeg jakter på er en  varemepumpe jeg kan kopple opp i systemet via en smart termostat (ikke funnet hvilken enda men den må være homekit kompatible. Siden jeg vet ingenting om varmepumpe holder jeg meg her til ekspertisen på om rådet (les leverandører) men disse vet lite eller ingenting om smarthus.

 

Er det noen som har noen erfaring og kan gi råd ti hva jeg må passe på slik at jeg over tid kan kople en varmepumpe inn i nevnte smarthus løsning? (renger med det kommer mange nye duppeditter i tiden framover av ulike slag). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...