Gå til innhold

Kan enkelte diagnoser ha betyding for å bli Politi?


Ragnar115

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om diagnoser som:

 

Migrene

Irritabel Tarm

svært liten grad av skoliose

 

kan ha stor betydning for at man ikke kommer inn på politihøgskolen.

 

Jeg lurer også på om man kan fjerne en diagnose om feks man ikke har hatt migrene på 1 år, eller en anna diagnose om man ikke har hatt noen symtomer på flere år. 

 

Ang skoliose så kan den vistnok trenes opp såpass mye at de ikke vil være et handikapp videre i livet.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er det nok ingen her som kan svare på. Ta kontakt med PHS for å høre om det går. Det viktigste er om du selv ser for deg at du kan fungere som politi med diagnosene du har. Selv har jeg på papiret en ganske sterk astma, men har ikke vært plaget av det på mange år, og ble ikke konfrontert med det under legesjekken min.

Lenke til kommentar

Dette er det nok ingen her som kan svare på. Ta kontakt med PHS for å høre om det går. Det viktigste er om du selv ser for deg at du kan fungere som politi med diagnosene du har. Selv har jeg på papiret en ganske sterk astma, men har ikke vært plaget av det på mange år, og ble ikke konfrontert med det under legesjekken min.

Det står på medisinske krav at sterk astma = disskvalifiserende. Så du kom inn med det fordi du ikke er plaget med det lengre.

Men altså om legen din er klar over at du har astma, var han også da klar over at du ikke hadde problem med det lengre?

Lenke til kommentar

Stemmer det. Jeg gjennomførte fysisk opptak uten å bruke medisiner som "bevis" på at jeg ikke plages med det lengre. Fikk inntrykk av at legen tok utgangspunkt i min nåværende tilstand, og enten ikke sjekket noen helsejournal eller brydde seg om en 10 år gammel diagnose.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...