Gå til innhold

Wlan på Green 551


n0nick

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for ikke så lenge en maskin av merke ECS som jeg tror ikke har trådløs nettverkskort integrert, noe som alle centrino maskiner skal ha!? Windows klarer i alle fall ikke finne dette kortet, så jeg ringte til butikken og de svarte med at de kunne sette inn et 11mbs nettverkskort eller om jeg vil ha en 54mbs PCMCIA kort og betale 100 kr ekstra.

 

Hva bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal da være et kombinert modem og trådløst nettverkskort på denne maskinen? Kortet finnes ikke automatisk av Windows, prøv å legg inn driveren som ligger på den medfølgende cd'en. Se i brukermanualen for nærmere instruks

Ok, muligens det gjør det! Det ligger jo modem i maskinen, og den har Windows klart å finne.. Jeg har innstalert alle drivere som fulgte med maskinen! Men da jeg ringte butikken sa de at det kun lå modem her, men kan jo være de tar feil...vet ikke helt! Er det mulig å finne dette ut?

 

Men hva ville du valgt hvis det ikke ligger i no fra før av?

Lenke til kommentar
Hvor kjöpte du maskinen da? G551 behöver ikke nödvendigvis väre en Centrino maskin. Digital Impuls selger maskinen uten Wlan og det er derfor de beskrier den med Pentium M istedenfor Centrino.

 

http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1840

Kjøpte maskinen på pcmax.no (nettsiden er nede nå)..Det er en butikk her i Oslo! Fikk hele maskinen for kun 14000 med 1GB ram, 1.5 centrino og 60 GB hd. Jeg valgte først barebone, også ram, hd og prosessor! Så det kan jo være derfor at det ikke følger med noe trådløs! Men hva ville du valgt av de alternativene jeg fikk av butikken?

Lenke til kommentar

Hei. Hent drivere hos elitegroups hjemmeside. Disse fungerer imilertid ikke helt som de skal. E

Etter installsjon. Reboot

Gå til device manager og fjern drivere for både modem og trådløst nettverk

reboot

 

NB: Trådløst nettverk og modem henger sammen i et mini pci kort.

 

Av en eller annen grunn fungerer det da

Lenke til kommentar
Men hva ville du valgt av de alternativene jeg fikk av butikken?

Hva skal du bruke det trådlöse nettet til?

Skal du laste ned masse musikk, film fra andre maskiner i et netverk, eller skal det kun brukes til vanlig internetsurfing?

Har du planer om å bruke den PCMCIA plassen til noe annet i fremtiden?

Velg etter ditt behöv. Vär obs på at ditt behov jo kan endre seg med tiden ;)

Lenke til kommentar
last ned driveren fra realtek sin hjemmeside... WLAN kortet er fra realtek... og når du skal installere må du laste ned driveren og installere den manuellt og ikke med installasjonsprogrammet som man også kan laste ned der,,,,

Har lastet ned drivere til det trådløse nettverkskortet, men hvordan skal jeg innstalere dem? Windows klarer ikke å oppdage noe nettverkskort i maskinen. Modem er allerede fra før av installert! Men fant at dette nettverkskortet var innstalert: 1394-nettverkskort var innstalert.. Vet ikke helt hva det er!

Lenke til kommentar

Nå man velger barebone maskinen fra pcmax er det uten Wlan. Det er da kun modem. Dette kan du skifte ut selv hvis du vil. Jeg kjøpte et internt Wlan kort og satt det i selv, fra Intel, så nå er det en vaskeekte Centrino :thumbup:

 

MEn du har jo kjøpt et eksternt nettverkskort du nå? 54 mbits var det ikke?

Endret av Kenti
Lenke til kommentar
Nå man velger barebone maskinen fra pcmax er det uten Wlan. Det er da kun modem. Dette kan du skifte ut selv hvis du vil. Jeg kjøpte et internt Wlan kort og satt det i selv, fra Intel, så nå er det en vaskeekte Centrino :thumbup:

 

MEn du har jo kjøpt et eksternt nettverkskort du nå? 54 mbits var det ikke?

Kenti Kenti Kenti, hva skulle vi gjort uten deg?!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...