Gå til innhold

HELP ME!


tomsunde

Anbefalte innlegg

Hi guys, I'll write in English, as this is easier.

 

I just bought a new computer, specs as stated in description. I went into the BIOS and messed around with RAM and CPU settings to optimize performance. I save and exit, computer restarts, and I see nothing on the monitor, just as if it was in sleep mode or something.

 

I tried to reset the CMOS by unplugging power, taking out battery, changing CMOS jumper back and forth, and restarting. Nothing happens.....tried this like 10 times. Waited for maybe 10 mins every time, with different procedures... Does it depend on the RAM? I know I have 400MHz ram, and only 333 FSB....could this mess things up if I tried to have the RAM run on full speed and the Motherboard doesn't like this?

 

I can't really load BIOS from manufacturer either, because I can't see anything on the screen. What the heck should I do?

 

Please help me someone......thanx.....

 

-Tom-

 

Description:

 

PC Chips M851LU Motherboard

AMD Athlon XP 2500+

2 x 256MB DDR 3200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hi there.

 

I can think of a few things. In the worst case, you just fried your VGA card since you may not have a pci/agp lock function on the motherboard.

 

If you are lucky, you just gotta unplug your powercable, take out the battery and set the cmos jumper to clear position and let it stand like that for some hours. I have read about several people that had to do it like this before their CMOS vas cleared.

 

Hope it helps some, and next time, add some more hardware info.

Lenke til kommentar

Heisann, regner med du er norsk, skal jeg la den staa i "Clear" posisjonen i noen timer? Jeg prøver det.....AGP lock funskjon er paa hovedkortet ja....og skjermkortet funker (har testet paa en annen maskin).....

 

PC Chips M848LU Motherboard

(specs @ http://www.pcinfinity.net/Merchant2/mercha...gory_Code=MBSA)

AMD Athlon XP 2500+ (333MHz FSB) CPU

2 x 256MB PC3200 (400MHz!) DDR Memory

60GB ATA100 7200RPM Hard Drive

MSI 8903 GF FX5200 128MB 8X w/ TV

 

 

Thanx for quick response

 

-Tom-

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg kan ikke hjelpe deg så mye siden jeg er langt ifra deg :p , men det jeg kan gjøre er å anbefale det til å teste hver komponent i den andre maskinen din såframt du har mulighet.

 

Det problemet du beskriver kan ha mange årsaker, som for eksempel;

 

Bios Død

Cpu Død

Hovedkort Død

En ledning du røska ut, uten å legge merke til

Rammen er gåen, eller noe i den duren.

osv. Kan være mye rart.

 

POST error lyden funker ikke bestandig er min erfaring.

 

Så har du mulighet, test delene i den andre maskinen.:

 

Ram

Cpu

Skjermkort (som du har gjort)

osv.

 

Eventuelt så tar du ut alt i din maskin og booter opp med minst mulig, kun ram, cpu, skjermkort og floppy. Funker det da så slår du av maskinen, kobler til en ny del (lydkort f.eks) og prøver igjen. Helt til du finner feilen.

 

Ps! siden du har 2 rambrikker prøv å boot med 1, fungerer ikke det bytt den rammen med den andre du har og boot med den.

Lenke til kommentar
Bios Død

Cpu Død

Hovedkort Død

En ledning du røska ut, uten å legge merke til

Rammen er gåen, eller noe i den duren.

osv. Kan være mye rart.

Åssen kan biosen dø?

 

 

Prøv å start med bare en ram- brikke. Sett denne i en annen slot enn de du brukte(regner med at du har flere enn 2 slots). Det skjedde med meg for en stund siden. Da var dette løsningen.

Lenke til kommentar

Skal teste med å flytte diverse ting over i den andre maskinen. Har nå prøvd å la pc stå uten hovedkort batteri i håp om at dette ville reset'e CMOS'en. Dette fungerte ikke. Pc og alle vifter sviver når jeg skrur på, ingen pielyder, eller noe annet rart. Får bare ingenting opp på skjermen.

 

Takker for all hjelp, kommer tilbake når flere forsøk er gjort.

 

-Tom-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...