Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Midler mot munnsår


Rtse

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å få sånne munnsår en gang i blant i munnen, det gjør utrolig vondt. Starter lite og blir større og større, er der i 1-3 uker som regel. Akkurat nå har jeg 3 stykker, 2 av dem har vært der i minst 3 uker men ser ut som de begynner å gro nå. Fikk nettopp en klump i venstre skinn inne i munnen med et sånn sår oppå klumpen. Jeg kan nesten ikke gape lenger fordi tennene mine er borti såret, har problemer med å spise og det gjør utrolig vondt. Har googla meg rundt, finner ikke et norsk ord på det, men "mouth ulcers" kalte de det. "Diglcyrrhirisinated liquorice" skal tydeligvis være veldig effektivt. Men jeg finner ikke ut av hva slags midler som selges på apoteket som inneholder det her. Vet noen om et middel som funker mot det her? Helst noe som funker så fort som mulig, fordi jeg begynner å bli rimelig lei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken tannkrem bruker du? Mye av tannkremene som selges inneholder såpe og det er ofte grunnen til munnsår, jeg hadde mye munnsår før en gang hadde jeg 16 stk samtidig men for tre år siden bytta jeg tannkrem til en uten såpe og har kun hatt munnsår 1 gang og det var når jeg måtte bruke en med såpe i 14 dager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...