Gå til innhold

Nå kan du forhåndsbestille Intel Core X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Glad jeg oppgraderte til 7700K nå. Ser ingen fordel med X299. Det mest krevende jeg gjør er gaming. Når Coffee Lake kommer, så vil vel den (forhåpentligvis) øke IPC over Kaby Lake og da gå forbi Skylake-X med en grei margin og samtidig ha 6 kjerner (som vil holde i massevis for min egen del).

 

Synes det er på tide at Intel kommer med en helt ny generasjon CPUer som har et helt nytt chipset med mye raskere kobling og slutt på alt dette tullet med begrenset PCIe-lanes. Vi er i 2017 og får faktisk færre PCIe-lanes å rutte med, med mindre vi kjøper en CPU til 11-laken.

 

Selvfølgelig, om man kun trenger en rask CPU til gaming, så er det ikke noe godt kjøp, men det eksisterer jo fordeler med plattformen.

 

AtW

 

No doubt :-) Det er jo mange som vil dra fordel av at plattformen nå støtter opptil 18 kjerner mot 10 kjerner før. Klart, de som virkelig behøvde så mange kjerner, var vel uansett på Workstation-siden av ting med Xeon multi-CPU og bøttevis med RAM. 

 

Jeg er bare personlig skuffet så langt over Skylake-X. Spesielt Kaby Lake X og hele rotet med X299 og gimping av features avhengig av hva for CPU man har. Er veldig enig med både Linus og Jayz2cents her og var veldig glad når de gav ut sine videoer.

 

De kunne jo like gjerne gitt ut en Kaby Lake med GPU-biten deaktivert på Z270 for å komme opp på 5,2GHz. Føler at med dette, så vil mange kjøpe seg X290 bare for å få den høyeste klokkete CPUen. Plutselig har man mainstream CPU på HEDT. Et sted hvor den virkelig ikke hører hjemme etter min mening.

 

 

Ja, det er tatt en del underlige valg på X299, men samtidig er det meste ting som affiserer CPUer som er litt "på siden", dvs kaby lake-X som er ganske meningsløst, eller de panikklanserte CPUene med ekstremt mange kjerner. Det er viktigere hva som skjer med "kjerne-CPUene", dvs de som er lansert nå og ikke er kaby lake.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...