Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp til kjøp av bærbar PC - budsjett 10k


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå i disse feriepenger-tider har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av en ny bærbar PC. Den jeg har nå har vært trofast i ni år, men bærer tydelig preg at den er godt brukt. Diverse problemer samt gammel maskinvare gjør at jeg ønsker å oppgradere.

 

Nå er det slik at jeg ikke er en ekspert på dette feltet, så jeg trenger hjelp og gode råd på hva som er lurt å se på i denne jungelen av diverse maskiner.

 

Kommentarer til fremtidig PC.

  • Budsjett: 10.000 kr
  • Windows 10
  • Bruk: Surfer som den normale mannen i gata, samt streamer sport og serier.
  • Lett gaming (spill som Minecraft, Call of Duty 4, Team Fortress 2 etc.)
  • Ønsker at den er kraftig nok til å utføre lett redigering i programmer som Sony Vegas pg Photoshop.
  • Skjerm: 15-16"

 

Det er enkelte ting jeg kommer på i farten. Her er det bare å fyre av med spørsmål.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Du skriver skjerm 15-16 så regner med størrelse er faktor i forhold til vekt. Kjøpte denne i bursdagspresang til moren min (og hun har utrolig nok samme behov som deg, med unntak av Vegas som vel er video og jeg ikke kjenner til hva som kreves).

 

https://www.komplett.no/product/916677/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-baerbare-pc-er/lenovo-v110-17-173-hd

 

Hun er kjempefornøyd og den litt større skjermen balanseres av litt mindre vekt..

 

Men har ikke brukt den selv så gjør research før du bestemmer deg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge batteritid ikke er det viktigste er denne et godt valg.

https://www.komplett.no/product/913462/gaming/gaming-pc/baerbar/lenovo-legion-y520-156-full-hd-matt# 

 

Jeg har sett på denne litt før jeg lagde denne tråden. Den ser bra ut, men batteritiden er kanskje litt dårlig? Hva tenker du om det? :)

 

Kunne kanskje slengt meg på her i stedet for min egen tråd da vi er ute etter mye det samme, men jeg vil ikke bruke så mye som deg. Du kan evt følge med på om jeg får noen svar eller kanskje se på alternativene jeg har funnet frem.

 

Det vil jeg gjerne gjøre. Kan du sende en link til din tråd? :)

Lenke til kommentar

Spillene du lister opp krever ikke all verden av krefter så mest sannsynlig klarer du deg med integrert grafikk selv om det vill gå litt tregere å redigere video og bilder uten dedikert grafikk så får du det igjen på batteritid.

Multicom har en maskin som burde være OK men jeg har hørt om de som er kjempe fornøyd med maskinene fra Multicom og de som har motsatt erfaring, personlig er jeg ikke veldig fornøyd med de siden de brukte veldig lang tid på å skaffe ny strømforsyning til min Synology NAS (over en måned) men jeg fikk den.

 

https://www.multicom.no/multicom-xishan-n250bu-156-full-hd/cat-p/c100561/p10635144

 

De kommer uten Windows 10 så skal du betale for den, regn med det.(det finnes veier utenom, de er vell ikke direkte ulovlige)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...