Gå til innhold

Porto/frakt værstingene


Anbefalte innlegg

Mange steder har lave priser på varene, men så kommer ekspedisjons gebyr, giro gebyr og frakt i tilegg, så den stakkars 10pack'en med Verbatim plater koster ikke 39,- men 139,- når alt er kommet frem til deg :thumbdown:

 

Hvor er det man skal unngå å handle sånnt småstash som kun en pakke CDer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Portoen er det fint lite å gjøre noko med, den er vanlegvis etter posten sine takstar og det er ikkje billeg, trur billegaste pakke ligg på ca. 100 kr. Er det så lite at det går som brev er det mykje å hente. Sjekk posten sine internettsider for prisar på porto. Ekspedisjonsgebyr o.l. er ein uting som mange bruker for å "dekke" kostnadane med å ekspedere ordren, stort sett ekstrainntekter og burde vært eindel av prisen på varen. Normalt lite å hente på å handle andre plasser, det du kan spare er eventuelle gebyr som butikken legger på.

Einaste måten å unngå dette på er å handle i ein butikk nær deg, blir mest sannsynleg billegare for billege ting.

Endret av solaman
Lenke til kommentar
du er nokk ganske rik og tålmodig vist du kjøper en pakke cd'er over internett.. porto er ofte dyrere en varen vist du kjøper lite, så du tjener litt på å hamstre;)

Hehe ja, var bare eksempel ;) Viser jo fort hvor mye ekstra det blir totalt... Har aldri kjøpt under 100 CD-RW plater fra webshop.

Lenke til kommentar

3000 kr var nok for mer enn bare å levere tenker jeg.

Ellers så er det vel mye mer lønnsomt å gå på den lokale

sjappa for å handle småtteri som noen CD-er etc.

Både Binders, Elkjøp, Expert m.fl. har jo greie priser på

tilbehør, selv om jeg ikke kjøper hel PC fra dem. :cool:

Lenke til kommentar
3000 kr var nok for mer enn bare å levere tenker jeg.

Ellers så er det vel mye mer lønnsomt å gå på den lokale

sjappa for å handle småtteri som noen CD-er etc.

Både Binders, Elkjøp, Expert m.fl. har jo greie priser på

tilbehør, selv om jeg ikke kjøper hel PC fra dem. :cool:

Nei, det var det det ikke var, serverne var ikke store heller, 1U Rack'er, selv om de var dype og veide mye. Men det er helt sant 27xx,- tilsammen, jeg kan godt vise kopi av pakkseddelen. Jeg brydde meg ikke så mye, jeg har jo fått nye servere til 70.000 :D

Lenke til kommentar

Jeg opplevde at komplett var ganske ille. Jeg skulle tidligere i år kjøpe en 21 tommer skjerm(CRT) og når jeg kom til betalingsmulighetene så var det over 500kr. Greit nok at den er tung(ca 40kg) og vil koste mer i transport men det finnes grenser. Jeg kjøpte skjermen naturligvis et annet sted med billigere transport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...