Gå til innhold

Er det ikke genialt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, da er New York-turen historie. Dessverre.

 

Var alle tiders. Shopping og severdigheter. God mat og mye hygge.

 

Og nesten viktigst av alt; KAMERA!

Må ærlig innrømme at det å besøke BH Photovideo var en alle tiders opplevelse. Diger fotoforretning, betjeningen (i hopetall) var stort sett jøder slik vi ser de fra bilder. Meget godt utvalg, og virkelig et mekka for fotointeresserte.

 

Handlet ikke mindre enn tre fotokamera (digitale) Et kompaktkamera i form av Olympus Mju (Stylus) 400, en Canon 300D og en Sony F828. Så pengene forsvant... Men pytt. Endte på en F828 selv, og kjøpte en 300D for en kamerat, og Olympus for en annen.

 

Må få sagt at Sony'en har overrasket meg noe voldsomt. Så stillegående, kjapt og så gode bilder. Eneste minuset er at jeg legger merke til nå når jeg omsider har fått bildene over på PC at noen av de har feil fokus. Der er den store fordelen med et digitalt speilrefleks, nemlig at det er mye enklere å se hva som er i fokus. Med en elektronisk viewfinder blir det så mye mer uklart synes jeg. Så dette har dessverre ødelagt et par bilder. Men stort sett er bildene helt supre. Selv bildene med maks tele er helt topp.

 

Men nå er det omsider leggetid! 4 timer søvn på over 2 døgn, med en lang flytur tilbakelagt. På tide å hvile litt...

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nylig 300D m/sandisc ultra II 256mb og ekstra batteri, plus objektivene 24-85mm/3.5-4.5 USM og 70-210mm/3.5-4.5 USM.

 

Kamera, batteri og minnekort kjøpte en kompis av meg i statene for kr 6500.-. Objektivene kjøpte jeg på ebay. De er strøkne og kostet meg tilsammen kr. 1500.-

 

Uansett er ikke kr. 8000.- så verst for denne pakka. Her hjemme hadde den kostet meg godt over kr. 15000.- (vet ikke hva bruktverdien er på objektivene her hjemme. Nye koster de rundt kr. 3500.- hver, selv om 70-210 er ute av produksjon).

 

Ifølge B&H er USA-garantien på kameraet også en internasjonal garanti som jeg kan bruke i et år her hjemme.

Lenke til kommentar

Handlet ikke mindre enn tre fotokamera (digitale) Et kompaktkamera i form av Olympus Mju (Stylus) 400, en Canon 300D og en Sony F828. Så pengene forsvant...

 

Kan du si noe om hvordan det var med prisene på utstyret du kjøpte? Ble det noen overraskelser med hensyn til VAT og/eller local tax og lignende? Og hvis det var tilfellet, hvor mye dyrere i forhold til oppgitt webpris ble det? :)

Lenke til kommentar

Ingen overraskelser, nei.

Det tilkom tax på 8,6% siden jeg handlet i butikken. Dersom jeg hadde bodd i en annen stat/land, og fått kameraene tilsendt, ville prisene vært som oppgitt på web. Derimot må man i Norge betale moms på det man bestiller.

Siden jeg reiste fra Newark-flyplassen og denne ligger i New Jersey, var det heller ikke mulig å få refundert denne tax'en. Men pytt sann. Gjør meg ingenting.

 

Kameraene ble en god del billigere enn om jeg skulle handlet her i Norge...

7400 kroner inkludert tax for hvert av Sony'en og Canon'en, 2500 for Olympus'en. Rimelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...