Gå til innhold

kjøp av digital stillbilde på nett fra utlandet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, Hong Kong er det dyrt! Eller, for å si det sånn, det var endel dyrere enn i USA.

 

For å kjøpe fra USA, vll jeg anbefale http://www.camerasandelectronics.com/

for billige priser, og god service! Optio S4 koster under 2200kr (+24%MVA om du ikke får den til å merke pakka som "gift")

 

Skal du ha minnekort er www.mydigitaldiscount.com aller best! Selger raske kort til en billig peng.

F.eks: 256MB Sandisk 60X Ultra II Secure Digital Til 73$ eller i underkant av 500kr. (Hvis du får de til å merke pakka som "gift", slipper du ekstra 24% når den kommer til grensa)

 

 

Jeg prater av egne erfaringer, så jeg kan jo såklart ta feil;) (Har sjekka rundt på sikkert 100forskjellige sider fra USA, tok nesten en dag:( Langt over halvparten ville ikke sende internasjonalt. )

 

 

Håper det var til hjelp, selv om posten er litt gammel.

Lenke til kommentar

billige ja ;)

 

Jo, det er 24%, dersom pakken har verdi på over 200nok, eller gaver over 500nok. (Skrev feil istad. Sjekka www.toll.no , og det er 500NOK ikke 1000)

 

mydigitaldiscount tror jeg vil gjøre det. Første gang ba jeg dem om å ikke legge ved noen papirer i det hele tatt, men da ble den stoppet på tollen i en halv evighet:( Så dum var jeg:P Men, poenget er at de gjorde det!

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

På mydigitaldiscount.com skriver du det bare i et comment-felt når du skal bekrefte orderen.

 

på camerasandelectronics.com fant jeg ingen commentfelt, så jeg sendte dem en mail rett etter orderen.

 

 

OBS, pakker, altså for større ting en minnebrikker og slikt er det rimelig stor frakt på!

 

Betalte nettopp 73$ for pakke (Optio S4 faktiskt) fra USA og hit, dvs. 500kr! Surt :(

Lenke til kommentar
billige ja ;)

 

Jo, det er 24%, dersom pakken har verdi på over 200nok,  eller gaver over 500nok. (Skrev feil istad. Sjekka www.toll.no , og det er 500NOK ikke 1000)

 

Hmm, ble litt forvirra nå, men sjekka selv på www.toll.no.

 

Fra 3. juli er grensen for toll- og avgiftsfritak for gaver fra utlandet hevet fra 500 til 1000 kroner.

Lenke til kommentar

Jøss, har jeg sett feil igjen? Det beklager jeg veldig!

Man kan jo gå seg vil på toll.no, etter min mening.

 

Men, det er viktig at du ikke ber dem å ikke sende med noen papirer i det hele tatt. Da blir den stoppa i tollen til de har fått de riktige papirene, enten fra deg eller avsender. Og det kan ta tid! Venta på en MP3spiller i sikkert 3uker, etter at den hadde havna i tollen.

Lenke til kommentar

Som hver gang jeg bestiller noe, gleda jeg meg som en liten unge, og derfor fulgte med på FedEx' trackingsider. Og så så jeg at den hadde vært en lang tid i fortollinga, så jeg sendte mail til tollstasjonen. Det var kleint med svar så jeg ringte. Til slutt fant han fyren (etter å ha prata med 3 forskjellige damer, blei jeg satt over til 'fyren') ut at jeg kunne sende dem fakturaen på spillern, så gikk det greit. Ellers måtte de prøve å få tak i mydigitaldiscount. De hadde nemlig åpnet pakka og sett at det var en mp3spiller, og at den var kjøpt hos mydigitaldiscount.

 

Jeg tok ikke sjansen på å prøve å lure meg unna. Var rimelig opplagt at jeg hadde kjøpt den!

Lenke til kommentar

Synd, men sånn er det av og til...

 

Jeg tenker da: Hvis de sender pakke uten papirer, så blir sannsynligvis tollvesenet mistenksomme og åpner pakka. Men hvis du får pakka sendt med papirer, så ser de jo hva det er uansett, og da må du betale tollen...stemmer ikke dette??

Lenke til kommentar

'mistenksomme' er vel ikke helt riktig.

Hvis de får en pakke uten papirer, blir pakken stoppet uansett. Og da blir den holdt igjen helt til de får papirene.

 

Hvis du sender pakke med riktige papirer, ser de med en gang at den må fortolles.

 

Sender du en pakke med 'riktige' papirer, som sier at det er en gave, med f.eks verdi på NOK750,-, ser de at den ikke trengs å fortolles, og sender den videre til deg.

 

 

OBS: De tar stikkprøver!

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

Når du skal sende en pakke til utlandet, f.eks. USA, klistrer dama på posten på en grønn lapp. På den skal du skrive hva den inneholder og hvor stor verdi den har. I bunnen av lappen kan du krysse av om det er en gave.

 

Mao. det du kan, ikke skal, men _kan_ gjøre er å be shoppen i USA om å markere pakka som "gift" til en verdi av under 1000NOK (f.eks 60$). (Gaver over 1000kr må fortolles :( )

 

Og gjør de det, _kan_ det være du slipper MVA når den kommer til grensa. Hvis de ikke tar stikkprøve på pakka di, går den mest sannsynlig igjennom uten MVA.

 

 

Altså, du kan ikke regne med at du slipper MVA, og deretter kalkulere hva du har råd til. Men du kan være heldig!

 

Dersom den skal/må fortolles, må du legge til 24% + kr 149,- i fortollingsgebyr (pr.pakke)

Lenke til kommentar

Kan ikke annet enn å anbefale www.mydigitaldiscount.com. Bestilte 2* Sandisk Ultra II 256MB à $73. Ba dem merke forsendelsen med 'Gift'. Pakken ble sendt på fredag, kom på døren med et bud fra DNX i dag. Da jeg så på fraktseddelen, hadde de ikke bare merket den som 'Gift', de hadde også skrevet verdien til 2* $15, altså $30. Kjempefornøyd, og en god pris på disse korta.

 

Eneste jeg har sett på prisguiden som har disse er it24.no til en pris à 749,- og de får ikke brikken inn før den 17/12, så ikke sikkert jeg hadde hatt den til jul..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...