Breezyinmotion Skrevet 28. mai 2017 Skrevet 28. mai 2017 Hvis en skal snakke om hvordan ungdom er i en sårbare periode, så vil det være nødvendig å nevne erikson eller Maslow for så vidt. Det er en grunn at denne aldersgruppen sliter mest av alle med å feks takle kroppspress og kroppsbilde, nettopp fordi dem er i en overgangsperiode fra barn til "voksen".
fredagskjos Skrevet 28. mai 2017 Skrevet 28. mai 2017 Hvis en skal snakke om hvordan ungdom er i en sårbare periode, så vil det være nødvendig å nevne erikson eller Maslow for så vidt. Det er en grunn at denne aldersgruppen sliter mest av alle med å feks takle kroppspress og kroppsbilde, nettopp fordi dem er i en overgangsperiode fra barn til "voksen". Det er omtrent det du sier kanskje, men ja ungdomsårene regnes som en risikofaktor for å utvikle psykiske vansker og lidelser. Noe som kanskje er et samspill av at ungdommen prøver å finne ut hvem de skal bli, men føler seg avhengig av at de generaliserte andre aksepterer de. Det er kanskje derfor det er vanskelig å føle at man er seg selv som ungdom?
Juuliee Skrevet 28. mai 2017 Skrevet 28. mai 2017 Hvordan henviser jeg eventuelt til vedleggene fra forberedelsesdelen i teksten og i litteraturlisten på eksamen? Kildehenvisning er jeg dessverre ikke så flink til
fredagskjos Skrevet 28. mai 2017 Skrevet 28. mai 2017 Hvordan henviser jeg eventuelt til vedleggene fra forberedelsesdelen i teksten og i litteraturlisten på eksamen? Kildehenvisning er jeg dessverre ikke så flink til Det er vanlig å si at dersom du henter informasjon fra en kilde setter du etternavnet i parantes, årstall for publisering og evt side dersom du bruker en bok som kilde. For eksempel: Sosialiseringsprosessen er viktig for dannelsen av holdninger. Vi skiller mellom primær, sekundær og tertiærsosialisering (Etternavn, år publisert, sidetall)
angstforeksamen Skrevet 28. mai 2017 Skrevet 28. mai 2017 Hvordan henviser jeg eventuelt til vedleggene fra forberedelsesdelen i teksten og i litteraturlisten på eksamen? Kildehenvisning er jeg dessverre ikke så flink til Gå inn på kildekompasset, velg APA 6th som referansestil. Der finner du oppskriften på hvordan kildene skal oppgis utifra hvor du har hentet de.
Ulvhund Skrevet 28. mai 2017 Skrevet 28. mai 2017 Hei! Er det noen som føler de har en oversikt over hvilken rekkefølge det er lurt å trekke inn forskjellig stoff og teorier? Er det for eksempel lurt å ha sosialiseringsprosessen før eventuelt ''holdninger''? Osv.
Nevrotisk Skrevet 28. mai 2017 Skrevet 28. mai 2017 Fant noen artikler som kan være nyttige http://forskning.no/mat-menneskekroppen-trening/2013/11/hvordan-blir-ungdom-fornoyd-med-kroppen-sin (faktorer som bidrar til et positivt kroppsbilde) http://forskning.no/forebyggende-helse-stress-psykiske-lidelser-trening/2013/02/aktiv-ungdom-depper-mindre (litt om positive sider ved fokus på en sunn kropp + generelt om selvbilde og hvilken påvirkning det har på psykisk helse) https://www.sv.uio.no/psi/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2011/kroppsbilde.html (medias påvirkning + masse annet nyttig) 1
madlaga Skrevet 28. mai 2017 Skrevet 28. mai 2017 Tusen takk for supergod hjelp alle sammen - og masse lykke til til dere alle! Ikke sitt oppe hele natten nå da, haha :-) 2
Breezyinmotion Skrevet 29. mai 2017 Skrevet 29. mai 2017 How did IT go guyss??? Hva trakk dere frem på del 1 Og del 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå