Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Markedsføring og ledelse 2 eksamen våren 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som veit hvilken type oppgaver vi eventuelt kan få?

Læreren min trodde kanskje det kunne komme et case der det er en ny aktør i markedet, men jeg har egentlig ikke peiling.. Syntes det er vanskelig å tolke hva som kommer ut ifra punktene som står i hvertfall.

Lenke til kommentar

 

Noen som veit hvilken type oppgaver vi eventuelt kan få?

Læreren min trodde kanskje det kunne komme et case der det er en ny aktør i markedet, men jeg har egentlig ikke peiling.. Syntes det er vanskelig å tolke hva som kommer ut ifra punktene som står i hvertfall.

Selvfølgelig er det en nyoppstartet bedrift som skal inn på markedet vi skal skrive om. Har folk hatt tentamen i faget egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg forskjellen på de to første punktene på forberedelsesheftet? Markedet for russeutstyr og innhenting av makedsinformasjon? :-) 

markedet for russeutstyr betyr russebransjen generelt, altså antall aktører osv (generell informasjon om bransjen) mens innheting av markedsinformasjon går på markedsundersøkelse (kapittel 4 i læreboka) ;)

Lenke til kommentar

 

 

Noen som veit hvilken type oppgaver vi eventuelt kan få?

Læreren min trodde kanskje det kunne komme et case der det er en ny aktør i markedet, men jeg har egentlig ikke peiling.. Syntes det er vanskelig å tolke hva som kommer ut ifra punktene som står i hvertfall.
Selvfølgelig er det en nyoppstartet bedrift som skal inn på markedet vi skal skrive om. Har folk hatt tentamen i faget egentlig?

Ja jeg har hatt tentamen i faget. Har aldri etablert en ny bedrift, men hatt forskjellige oppgaver hvor man skulle forbedre ulike bedrifter osv. Jeg er fortsatt sikker på at man skal etablere en ny russebedrift på eksamen da:)

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om substitutter i denne bransjen? Finnes det? Jeg vil i alle fall ikke si at det presset er noe særlig da det egentlig for det meste er russedress og russeservice som styrer markedet, i tillegg til Kavai. Vet dere om noen flere enn disse som selger russeutstyr?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er med kildehenvisning forresten? Hva er korekt måte å oppgi kildene på? Og hva med innholdsliste, må man ha med det?

kilder må alltid med, både fra der du har innhentet informasjon nå idag og hvis du bruker boka på eksamen:-) har en veldig fin nettside her som forklarer veldig detaljert og enkelt hvordan du oppgir kildene: http://sokogskriv.no/kildebruk-og-referanser/referansestiler/harvard/

 

"Og hva med innholdsliste, må man ha med det?"   mener du innholdsfortegnelse?

Endret av kh98
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...