Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Synkronisering av Outlook Express


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg med en løsning på følgende problem:

Jeg leser / sender epost på to datamaskiner, en stasjonær / en bærbar.

 

 

Dette kan fort bli rot, da meldinger lastet ned på den ene maskinen ikke er tilgjengelige for den andre maskinen.

 

 

Har så langt løst dette problemet ved å kjøre "send & motta" på den stasjonære, mens jeg leser via. webmail på den bærbare. Det er imidlertid mye lettere å sende mail via. express en webmailen (netcom sin webmailtjeneste er ganske ruskete). Hadde vært VELDIG FINT om jeg kunne synkronisert ting og tang... :ermm:

 

 

Har MANGE mail liggende på den stasjonære. Har "samlet" i flere år (pent sortert i kataloger...). Kan det bli litt mye å synce? Er foresten livredd for microsoft sin "opprydningsfunksjon" (sletter gamle mailer - DE VIL JEG HA!) :scared:

 

 

Hva sier dere? Noen som har satt opp noe slikt hos seg? Eventuelt hadde en løsning hvor jeg kunne laste ned mailer på den bærbare, UTEN AT DE FORSVINNER PÅ POP3-SERVEREN vært helt ok... :thumbs:

 

 

 

Takker og bukker!

 

M.H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo sette opp i mailprogrammet at meldinger ikke skal bli slettet på serveren. Dvs. du bare henter og leser... Mens på stasjonæren hentes de og slettes på serveren (default står dette på)

 

 

 

mail.gif

 

 

Du ser avkryssingsboksen nederst.

Du bør btw. ta backup av mailene dine når du har samlet opp fra flere år som du sier... Fort gjort å miste alt, og det er jo kjipt når du sier de er så viktig ;)

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...