Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Papir eller Data som notatark til forberedelser i forkant av en prøve?


Anbefalte innlegg

Hei, har Geografiprøve mandag 29. mai som handler om befolkningsvekst! Tenkte å starte med å notere ned hele kapittelet. Men jeg lurer på hva som er lurest å bruke, pc eller notatbok? Det jeg lurer på er hva som har funket for dere, og om dere har noen andre studietips til en kapitteltest i Geografi? Går for 6er på denne prøva, så tar gjerne i mot noen tips :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har Geografiprøve mandag 29. mai som handler om befolkningsvekst! Tenkte å starte med å notere ned hele kapittelet. Men jeg lurer på hva som er lurest å bruke, pc eller notatbok? Det jeg lurer på er hva som har funket for dere, og om dere har noen andre studietips til en kapitteltest i Geografi? Går for 6er på denne prøva, så tar gjerne i mot noen tips :wee:

https://geografi-vgs.cappelendamm.no/vgsamf/seksjon.html?kap=1135900 Dette er en god side!

 

Har læreren gjennomgått temaet i timen? Isåfall kan det være lurt å se på notatene fra timen. For meg fungerer det best å lage notater fra kapittelet med pc (mest fordi håndskriften min er uleselig, så lettere å lese gjennom notatene senere, føler jeg lærer bedre å skrive for hånd. en god måte å lære på kan også være å "presentere" temaet for deg selv/snakke med deg selv), men prøv å skriv så lite som mulig! Kanskje lurt å se på oppgave tilhørende kapittelet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...