Gå til innhold

Logitech Pocket Digital vs. Mustek GSmart mini 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser det er ganske stor prisforskjell på disse to modellene Logitech Pocket Digital camera 130: ca. 1150 kr

Mustek gsmart 3: 560 kr

 

er Logitech Pocket Digital camera 130 så mye bedre enn mustek gsmart 3 at det er verdt å legge ut nesten 600 kroner mer for det??

 

 

p.s kunne jeg vennligst få noen svar, har lagt inn tre forskjellige poster her, men ikke fått svar p noen!

Lenke til kommentar

Nikkor jeg spurte ikke om hvilket annet kamera jeg burde kjøpe, ok??

Jeg er fjorten år ikke stinn av gryn og har tenkt meg et lite digital kamera som kan ta bilder (selvfølgelig så gode bilder som mulig, en innenfor visse prisgrenser) og ikke så mye mer. Jeg har ikke tenkt meg å bruke mer enn ca. 1200 kr. Jeg ser på blits og lignenede mer som en bonus.

 

Nå er det noen som kan gi meg et seriøst svar: Logitech Pocket Digital vs. Mustek GSmart mini 3 hvilket er best.

Lenke til kommentar
Nikkor jeg spurte ikke om hvilket annet kamera jeg burde kjøpe, ok??

Jeg er fjorten år ikke stinn av gryn og har tenkt meg et lite digital kamera som kan ta bilder (selvfølgelig så gode bilder som mulig, en innenfor visse prisgrenser) og ikke så mye mer. Jeg har ikke tenkt meg å bruke mer enn ca. 1200 kr. Jeg ser på blits og lignenede mer som en bonus.

 

Nå er det noen som kan gi meg et seriøst svar: Logitech Pocket Digital vs. Mustek GSmart mini 3 hvilket er best.

Hehe :)

Er 14 jeg og..menmen..

Visst det er snakk om den nye typen av Pocket Digital så ville jeg tatt det :)

Mustek sitt syns jeg blir litt for mye leke kamera faktor.

Lenke til kommentar

Da jeg mener at både Mustek Gsmart 3 og Logitech Pocket har begge omtrent samme kvaliteten som mobiltlf med innebygd kamera, ville jeg heller mast om et par hundringer ekstra og kjøpt meg Nikon Coolpix 2000 som koster rundt 1400,-. Da får du et 2mpx kamera med 3x optisk zoom og en linse med 2,8-4,9 i lysstyrke. I tillegg har du 1,5" LCD skjerm og blitz. Dvs. et rimelig men helt greit digitalkamera.

 

Ellers ville jeg tatt mine surt oppsparte 1200,- og tatt en tur på diverse bruktforum og sett etter et kamera der. Burde vel klare å få tak i noe bra 2 eller 3 mpx kamera brukt til den prisen uten nevneverdige problemer.

Lenke til kommentar

Herregud, det var vanskelig dette her, jeg spør om hvilket kamera som er beste i forhold til pris av Logitech Pocket Digital 130 Mustek GSmart mini 3, ikke alle andre mulige digitalkameraer. :no:

 

Jeg har sett på nikon coolpix 2000 før, det er altfor stort jeg spurte som jeg har sagt i en av postene mine etter et lite kamera og nikon coolpix, med en vekt på nesten 400 gram, kan vell ikke kalles et lite kamera?? :)

 

Jeg trnger heller ikke et kamera på 3 mp, jeg skal ha bildene (hovedsaklig) på dataen, og derfor er det ikke nødvendig med mer enn ca. 1,3 mp ;)

 

Btw: de beste mobil kameraene (i Europa) har en oppløsning på 0.3 mp, logitech digital pocket 130 har 1,3 som er mer enn 4 ganger bedre, mens mustek gsmart mini 3 har en oppløsning på 1,92 mp, som er mer enn 6 ganger bedre. ;)

 

Dessuten denne tråden kan godt lukkes, jeg har bestemt meg for å gå for Logitech :yes:

Endret av siemens:-)
Lenke til kommentar

Vel, nå er Nikon 2000 på 190 gram og 10.8 cm x 3.8 cm x 6.9 cm (BxDxH)...

 

Siden du er en såpass voksen person, så forstår du sikkert også at antall megapixel ikke har så ekstrem mye å si for hvor bra bildet er. Å ta bilder inne med et Logitec pocket eller Gsmart kamera gir deg heller labre bilder (fulle av fargestikk, helt syke farger osv).. Du kommer til å grøsse hvor dårlig det faktisk er, bortsett fra hvis du tar bilder i høylys da. Å bruke over 1000 kroner på et slikt kamera som har bruksverdi omtrent lik null, ser jeg på som å kaste penger i dass.

 

Men hvis jeg selv skulle valgt mellom en av disse, ville jeg gått for Mustek for å begrense pengetapet.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar

her er et til tatt innendørs.Saken er at jeg ikke trenger noen bedre bilde kvalitet enn det det er på logitech pocket digital, jeg skjønner selvfølgelig at antall mp er med på å bestemme n hel del hvor bra bildet blir, jeg tror det er du som ikke skjønner at jeg bare trenger et lite digitalt kamera med grei batteritid (noe jeg har lest at logitechen har) og som tar helt kurente bilder.

 

Til dette formålet tror jeg logitechen passer bra!!!

 

her er forresten noen bilder tatt av Logitech pocket digital:

her er et utendørs.

og her er et tatt innendørs.

 

Vet at ikke bildekvaliteten er den aller beste, men den holder for meg!!!

 

p.s. fant også en test av det der fikk det 8.7 av totalt 10 mulige poeng, det er da ikke så altfor værst. Du kan lese testen her

Endret av siemens:-)
Lenke til kommentar

Jeg tror pocketcam er det beste.

 

Jeg vil virkelig anbefale deg Gsmart LCD3 istedet. Koster 950kr (med frakt) i butikken, om jeg ikke husker feil. (sjekk akam's produktguide)

 

Uten LCD har du ingen anelse om hvordan bildet ble, og du vil ende opp med å slette en hel del ubrukelig bilder, som du kunne ha tatt nye dersom du hadde sett feilen på stedet.

 

Har hatt Gsmart mini 3 engang. Solgte det og kjøte LCD3 nettopp for å få skjerm.

 

Jeg selger LCD3 på qxl nå til 500. Du kan ta en titt på auksjonen her.

 

Grunnen til at jeg selger det, er at jeg vil ha et kamera som er bedre, mer profft.

Siden størrelse betyr veldig mye for meg, har jeg nå bestillt Pentax Optio S4 (315$ = 2200kr +++ frakt osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...