Gå til innhold

Ensom svane...


Gjest Slettet+0987123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Alec.

 

Skarpe bilder, og en fin bildeserie, men lysforholdene er ikke optimale, - kanskje kunne Photoshopverktøyet "Høylys / skygger" vært brukt eller brukt mer offensivt.

Svanens delvis grå fjærdrakt kan tyde på at den er nær ett år gammel og ikke helt voksen ennå.

Det er mulig at foreldre og evt. andre søsken er i nærheten.

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Takker for hyggelige og positive kommentarer -

Roar , Torhild , Albert og Knut !

Det var ett utfordrende lys og jeg har redusert høylyset og tyst opp skyggene , vet ikke om det blir så mye bedre av å dra mer i spakene .

Det er som Albert sier en ungfugl og den har vært stort sett alen svane i hele vinter . Andre svaner har vært innom og flydd videre men denne er blitt værende .

 

Alec

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Er det fra østensjøvannet? Og såfall så er det kanskje den som er ringmerket e002

 

Hei Knut !

Dette bildet er tatt ved Ortunvannet i Fyllingsdalen utenfor Bergen . Det med å sjekke ringmerkingen vil ikke jeg begi meg ut på . Men kanskje det er noen som greier det . Har også hatt besøk her for et par år siden av en ensom Mandarin and , den var her noen uker og så fløy den videre .

 

Alec

Lenke til kommentar

 

Er det fra østensjøvannet? Og såfall så er det kanskje den som er ringmerket e002

 

Hei Knut !

Dette bildet er tatt ved Ortunvannet i Fyllingsdalen utenfor Bergen . Det med å sjekke ringmerkingen vil ikke jeg begi meg ut på . Men kanskje det er noen som greier det . Har også hatt besøk her for et par år siden av en ensom Mandarin and , den var her noen uker og så fløy den videre .

 

Alec

Det er egentlig bare å se hva det står på ringen på beinet. Også registrere det på denne siden:

http://www.ringmerking.no/cr/default.asp?crside=rapportere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

 

 

Er det fra østensjøvannet? Og såfall så er det kanskje den som er ringmerket e002

 

Hei Knut !

Dette bildet er tatt ved Ortunvannet i Fyllingsdalen utenfor Bergen . Det med å sjekke ringmerkingen vil ikke jeg begi meg ut på . Men kanskje det er noen som greier det . Har også hatt besøk her for et par år siden av en ensom Mandarin and , den var her noen uker og så fløy den videre .

 

Alec

Det er egentlig bare å se hva det står på ringen på beinet. Også registrere det på denne siden:

http://www.ringmerking.no/cr/default.asp?crside=rapportere

Den har ikke vært på land når jeg har vært der og jeg hopper ikke ut i vannet for å undersøke .

Dette får de gjøre som kan slikt .

 

Alec

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Slutter meg til Alberts gode kommentar. Ha en fin 1.mai! Mvh Gunnar

 

Hei Gunnar !

Takker or hyggelig og positiv kommentar !

En fortsatt fin 1.mai til deg også .

 

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...