Gå til innhold

vannkjøling - vannretning / radiator


funkweb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke veldig lang erfaring med vannkjøling, men jeg ville satt en radiator mellom cpu og grafikk kort. Samtidig er jeg usikker på det har noe å si egentlig. Er egentlig spent på andre svar. Linus har sagt at det egentlig ikke har noe å si hvilke rekkefølge du har på komponentene. Den ruten du har valgt ser ut som den mest ryddige :)

Endret av skjalg78
Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener mellom CPU og GPU, tenkte akkurat det samme.

Jeg tror ikke det har noe å si med mindre "eksperter" har noe å si.

 

Noen sa: 

Temps within a loop dont vary by more than 1-2C...loop order doesnt matter. You arent dumping out (measureably) more heat like that. (I følge tegningen min)

 

Men jeg ville poste her også å diskutere, du kan aldri diskutere for mye... å høre fra erfaring / eksperter har mye å si.

I tillegg har jeg undersøkt litt rund, aldri cross-tube, og finn den korteste veien mellom delene.

 

Edit: I tillegg har jeg ingen erfaring mellom standard og x-flow radiator.. fordeler, ulemper.. grunnen til jeg valgte x-flow radiator var at koblingene gjorde det mulig for kortere rute mellom delene.. men igjen x-flow radiator flyter kun en vei. såå.. hm hm, vet ikke om det gjør at kjølingen vil bli mindre effektiv.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Rekkefølgen er likegyldig. Har man pumpe/res-combo kan du gjøre hva du vil ellers.

Ja jeg tenkte å kjøpe res/pumpe i et, ikke 2 deler. ekwb har noen som ser interessant ut. 

Min svakeste er å vite om res/pumpe er bra nok, åssen regner man ut dette eller finne ut om pumpen er sterk nok?

Hva ser man etter? 

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Kjøp en combo med D5 pumpe. Alt du trenger vite

 

https://www.digitalimpuls.no/pc-komponenter/vannkjøling/tanker/ek/ek-xres-140-revo-d5-pwm-inclp-glass-leveres-uten-nippler-glass-137615-p0000135524

 

Bare pass på at du får plass i høyden. Disse kommer med litt forskjellig lengde på res

Okey, gjorde en kjapp google og fant denne:

Her har han EK-RES with 150 res tube, litt lengre enn den du postet.

Plass er det godt også.

qhjHaTQ.jpg

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...