Gå til innhold

Bachelor i fysikk, hva er neste?


Anbefalte innlegg

Jeg er en student ved FAM-programmet ved UiO som fullfører en bachelorgrad i fysikk nå til sommeren. Nå er spørsmålet hva jeg skal gjøre til høsten...

Jeg har funnet ut at jeg ikke ønsker å gå inn i akademia etter fullført master (ihvertfall ikke i utgangspunktet, spørst kanskje hvor gøy jeg har det med å skrive master), og ønsker meg noe litt mer anvendelig enn teoretisk fysikk/matematikk. Mine interesser er ganske brede innenfor fysikk, matematikk, informatikk og teknologi. Jeg ønsker meg en utdanning som kan gi meg ganske brede muligheter etter fullført grad. Jeg har sett på bl.a. master i fysikk ved UiO og NTNU. Jeg har en god del studiepoeng innenfor fysikk og matematikk med gode karakterer så jeg tror om jeg hadde fått godkjent fagene mine kunne det vært mulig å fullføre flere av sivilingeniørgradene ved NTNU på 2-3 år. Jeg har da 3 år igjen av støtte fra Lånekassen. I tillegg er det vel muligheter for å ta en mastergrad i utlandet, men det kjenner jeg ikke så mye til.

Evt. kunne jeg ha tatt et friår for å jobbe, men jeg tror ikke det er så mange steder jeg får bruk for en bachelor i fysikk. Jeg har en del studiepoeng i informatikk og matematisk modellering, og jeg har nylig begynt å lære meg webutvikling, men jeg tror ikke jeg kan nok om noe til å bli ansatt til annet enn kassa på Kiwi.

Alle forslag setter jeg stor pris på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...