Gå til innhold

Barebone/Shuttle


Cyrus86

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å gå over til et barebone system, men er redd for at jeg ikke kan få samme ytelse som med en vanlig stasjonær.

 

Noen som vet om hvor jeg kan få tak i et barebone/shuttle system med ordentlig lagringsplass, rask prosessor og et bra skjerm kort. kommer til å bli brukt til en del gaming.

 

takker for evt. svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har veldig lyst til å gå over til et barebone system, men er redd for at jeg ikke kan få samme ytelse som med en vanlig stasjonær.

 

Noen som vet om hvor jeg kan få tak i et barebone/shuttle system med ordentlig lagringsplass, rask prosessor og et bra skjerm kort. kommer til å bli brukt til en del gaming.

 

takker for evt. svar

det er masser av dem på komplett. med egen 'bygg din egen pc (compact)'. men det må da være noen bakdeler med så lite kabinett? enten varme eller støy? noen som har testet dem ut??

Lenke til kommentar

Ingen ulemper med Shuttle-kabinett, bortsett fra at det ikke har de samme ekspansjons-mulighetene et større kabinett har. Du får som oftest 1x AGP og 1x PCI-slot, men i de fleste tilfeller er det mer enn nok. VGA, lyd og LAN er integrert på hovedkortet, så det du trenger er et bedre skjermkort (+ bedre lydkort, hvis man er fin på det).

 

I og med at det bare er én vifte som dytter ut varmen fra cpu, gpu og minst én harddisk, går denne gjerne på full pupp ganske ofte. Et par strategiske hull i kabinett + et par stillegående vifter løser dette problemet særdeles bra.

Lenke til kommentar

Med mitt oppsett gikk jeg ganske mye opp når det gjelder ytelse da jeg oppgraderte til Shuttle, ifra "stasjonær". Fikk vell 6000 fler poeng i 3dmark 2001 SE, og ellers er jeg veldig fornyød med Shuttle'n. Selv om det er trangt, og det kommer varm luft ut bak...så holder temperaturen seg veldig bra på CPU. Men det hjelper en god del å ta av Side dekslene, men det gidder jeg ikke. (er igrunn abre et deskel, som går over hele)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...