Gå til innhold

Hvilken Enermax PSU ??


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter ei ny strømforsyning som kan forsyne T-birden min med stabil og god strøm for overklokking. På Flexi-Data kom jeg over 3 forskjellige utgaver:

1. "Silent". Standardutgaven...

2. "Silent Plus". Denne hadde Aktiv PFC eller hva det hette, som skulle sørge for effektområde 96-100% uansett belastning, og manuell regulering av viftehastighet

3. "Whisper". Denne hevdet de var "lydløs", og viftehastighet blir regulert av hovedkort...

 

Så lurer jeg på, hvilken bør jeg ta? Er ute etter en stille PSU, så det står vel egentlig mellom de 2 sistnevnte. Men jeg lurer på om "Aktiv PFC" er en fin ting? Eller er det mer verdt at viftene reguleres av hovedkortet? Og hva er egentlig poenget med regulering fra hovedkort, vil det si at den tilpasses CPU og nordbru-temp? Det er isåfall bare rart...

For meg er støy og STABILITET!! det viktigste... Hvilken bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut fra at den egentlige forskjell mellom disse powersupplye'ene er støynivået. For å være helt ærlig tror jeg ikke den og den modellen leverer mer stabil spenning. Det er nok samme greiene. Forutsatt at modellene man sammenlikner kan levere samme maksimale effekt.. Jeg prøver å si at det kan være litt forskjell fra 350 wattern til 450 watterne. Men ikke forskjell fra f.eks. 350 watterne seg imellom! Dette er min mening :wink:

 

Jeg har sjekket litt priser. Whisper er den dyreste. Dermed den beste, mest sannsynlig. Trenger du en *stille* PSU kjøper du Whisper. Greit nok. Ikke noe spørsmål. Koster den mer, er den nok mer stillegående! Så enkelt velger jeg å tenke her..

 

Bråker resten av systemet ditt litt forsvinner kanskje grunnen til å kjøpe den mest støysvake powersupply'en. Da vil du vel ikke høre noe forskjell fra den nest mest stillegående til den mest stillegående, ettersom resten av systemet overdøver allikevel.

 

Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

hvis du bryr deg om varme så kan jeg si at den som hadde effektgrad på 0.96-1 vil utvikle mye mindre varme. Dvs. at minimun 96% av strømmen som går inn fra strømnettet blir gjort om til "data-strøm", og ikke varme. Hvis man kjører en "vanlig" (ca 72%) 350 watts strømforsyning på max vil denne utvikle 90 watt med varme. Kjører man den "top"-modellen vil den utvikle max ca 15 watt med varme. Men så hvidt jeg husker så er den par-hundre kroner dyrere enn en whisper som ligger på ca 75%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...