Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Skoda Octavia starter ikke etter forsøk på DAB installasjon (airbag prob?)


Tidak

Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger hjelp for et problem jeg har laget.

 

Forsøkte å installere dab dapter på min Skoda Ocativa 2013 stv 4x4. Det burde jeg holdt meg unna..

 

Røsket litt i deksel for airbag på høyre side for å se om jeg kunne legge ledning  (strøm+lyd) der.

La ledning slik at den ikke skulle komme i veien for airbag (mot frontvindu). La så ledning under hanskerom og så bak deksel mot midtkonsoll

Tenning stå på når jeg holdt på så jeg fikk en airbag varsel underveis, litt usikker når.

 

Når jeg skulle starte bilen ville den ikke starte. Får bare en høyfrekvent klaprelyd.

Prøvde å ta strømmen på bilen en stund (batteri) uten at det fungerte.

Har fjernet ledninger for dab adaper igjen (inkl jording), samme feil.

 

Nå vil ikke bilen starte.... Noen som har tips om hva jeg kan gjøre bortsett fra å frakte den til verksted?

 

Legger ved en video av problemet. Har en feilmelding på videoen : ESC. Dette skyldes at jeg tok stømmen på batteriet, denne forsvinner hvis bilen starter igjen.

 

https://youtu.be/nX9Pr2rH_x8

 

Hilsen - Arild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Målte batteriet til 11,6V, er nok litt lavt ja.

Ble kanskje lurt av at jeg holdt på med deksel for airbag når alarmen kom. Men det er vel ikke unormalt at den kommer med feil ved lav spenning på batteritet. Så litt senere at det kom bremsefeil også.

 

Liker ikke startkabler på moderne biler. Satte på en batterilader i kveld, tester igjen i morgen tidlig.

Endret av Tidak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...