Gå til innhold

Brudebuketten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryllupsfotografering er en krevende oppgave, det er som direktesendt TV. Her kreves god planlegging og godt utstyr. Jeg går ut fra at du har googlet "wedding shot list" på nettet. Nå er jeg ingen ekspert på vurdering av slike bilder, så det overlater jeg til andre. Jeg ser du allerede har fått en kommentar. Jeg har ikke sett vedkommende her inne før i det halve året jeg har deltatt, men ber han være litt mer presis og utførlig. Jeg ser det er mange visninger på bildene, men lite kommentarer. Jeg utfordrer disse til å komme med synspunkter på brudebildene dine. Ha en fin dag! Mvh Gunnar

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ingen spesialist på dette jeg heller.

Men her ville jeg økt fargemetning, kontrast og skarphet.

Og den silken som stikker fram midt på bildet var svært forstyrrende. Den burde klones vekk.

Jeg var vel kanskje litt streng i dag.

Ellers har bildet absolutt potensiale med sin kreative framtoning, synes jeg.

Ha en strålende mandag!

 

FredriK

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ingen spesialist på dette jeg heller.

Men her ville jeg økt fargemetning, kontrast og skarphet.

Og den silken som stikker fram midt på bildet var svært forstyrrende. Den burde klones vekk.

Jeg var vel kanskje litt streng i dag.

Ellers har bildet absolutt potensiale med sin kreative framtoning, synes jeg.

Ha en strålende mandag!

 

FredriK

 

Bra Fredrik! Slik skal konstruktiv kritikk være på seriøse bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Boost eksponeringen med minst et stopp så vil dette se mye bedre ut :)

 

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, er det noe jeg kan gjøre i etterbehandlingen? :)

Tror han mener at du har brukt for stor blenderåpning og dermed blir bakgrunnen FOR diffus. Selv om hovedfokus er blomsterbuketten bør vel ikke mennesket i bakgrunnen bli bli så utvisket som her.

 

Hun er jo tross alt et element i scenen.

 

Husk at dette er vanskelig fotografering som nesten krever planlegging for å lykkkes 100%.

Vinduet (motlys) bak damen er også et element som kan gjøre korrekt eksponering vanskelig.

 

Jeg har aldri gjort slike fotografier. Jeg fotograferer

forøvrig nesten aldri voksne mennesker. Meg om det.

Mvh.Oddvar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bryllupsfotografering er en krevende oppgave, det er som direktesendt TV. Her kreves god planlegging og godt utstyr. Jeg går ut fra at du har googlet "wedding shot list" på nettet. Nå er jeg ingen ekspert på vurdering av slike bilder, så det overlater jeg til andre. Jeg ser du allerede har fått en kommentar. Jeg har ikke sett vedkommende her inne før i det halve året jeg har deltatt, men ber han være litt mer presis og utførlig. Jeg ser det er mange visninger på bildene, men lite kommentarer. Jeg utfordrer disse til å komme med synspunkter på brudebildene dine. Ha en fin dag! Mvh Gunnar

  

Jeg er ingen spesialist på dette jeg heller.

Men her ville jeg økt fargemetning, kontrast og skarphet.

Og den silken som stikker fram midt på bildet var svært forstyrrende. Den burde klones vekk.

Jeg var vel kanskje litt streng i dag.

Ellers har bildet absolutt potensiale med sin kreative framtoning, synes jeg.

Ha en strålende mandag!

FredriK

  

 

Jeg er ingen spesialist på dette jeg heller.

Men her ville jeg økt fargemetning, kontrast og skarphet.

Og den silken som stikker fram midt på bildet var svært forstyrrende. Den burde klones vekk.

Jeg var vel kanskje litt streng i dag.

Ellers har bildet absolutt potensiale med sin kreative framtoning, synes jeg.

Ha en strålende mandag!

FredriK

Bra Fredrik! Slik skal konstruktiv kritikk være på seriøse bilder.

  

 

 

Boost eksponeringen med minst et stopp så vil dette se mye bedre ut :)

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, er det noe jeg kan gjøre i etterbehandlingen? :)

Tror han mener at du har brukt for stor blenderåpning og dermed blir bakgrunnen FOR diffus. Selv om hovedfokus er blomsterbuketten bør vel ikke mennesket i bakgrunnen bli bli så utvisket som her.

Hun er jo tross alt et element i scenen.

Husk at dette er vanskelig fotografering som nesten krever planlegging for å lykkkes 100%.

Vinduet (motlys) bak damen er også et element som kan gjøre korrekt eksponering vanskelig.

Jeg har aldri gjort slike fotografier. Jeg fotograferer

forøvrig nesten aldri voksne mennesker. Meg om det.

Mvh.Oddvar.

  

Funket helt greit, med fokus på buketten! :)

Tusen takk for alt engasjement og god kritikk i dag! :)

Jeg har nå lagt ut en ny versjon som kanskje ble litt bedre?

Denne bryllupsfotograferinga mi har ikke vært planlagt,googlet eller noe som helst.Jeg bare tenkte ut hvilke objektiver jeg skulle ta med meg og litt tanker om motiver. Tok det meste på strak arm. Nå er dette også bare en vennetjeneste og ikke noe jeg tar betalt for, så forventningene til meg var nok ikke skyhøye heller.:)

Jeg tar imot all kritikk med stor glede,så det er bare å pøse på! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...