Gå til innhold

Pipelyder fra MSI KT266a Pro2


baquero

Anbefalte innlegg

Noen ganger når jeg starter opp maskinen kommer det fem pip. Deretter går det en liten stund og maskinen starter normalt. Noen som har vært borte i dette før, evt. vet hva det betyr?

 

Ellers lurer jeg også på hvor "Chassis temperature" blir målt i kabinettet? Er det på chipsettet?

 

Baq

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg burde kanskje ha skrevet dette med en gang. LEDene stopper nemlig ikke opp, så det er ikke det som er problemet. Det jeg lurer på er hvorfor disse pipelydene kommer.

 

Ser at du har samme hovedkort. Har du opplevd dette? Det piper vel mest sansynlig bare en gang under oppstart?

 

Baq

Lenke til kommentar

Gå til http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/ som har en guide over beep-errors.

Velg "American Megatrends Inc. (AMI BIOS)"

Velg "5 Beeps: Processor failure"

 

Quote:


Explanation: The system processor is generating an error condition indicating a problem with it.


Diagnosis: There is a problem related to the processor or motherboard. Note that this doesn't mean that the processor is necessarily dead; with a dead processor the system won't boot at all (it runs the BIOS code that is used to start up the PC.)


 

Ettersom det ikke er noe feil med cpu så må det være en feil med hovedkortet. Trykk derfor "troubleshoot the motherboard". Se om noe der kan hjelpe deg. Hvis ikke er det bare å reklamere eller ta det på garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...