Gå til innhold

Battlefield servere og packetloss


Anbefalte innlegg

EDIT: Ble litt rot her gitt, dataene under ser ut til å  være for EA sine PS4 servere (flytte tråden til konsoll?), redigerer innlegget når jeg får undersøkt PC serverene

Hei ! Jeg har lenge slitt med udødelige fiender og mye annet rart i Battlefield både på PC og PS4. Battlefield 4 på PC løste seg sånn nogenlunde ved å holde seg til servere som hadde ok ytelse. Men i Battlefield 1 er det værre nå som EA leverer alle serverene selv. Jeg har merket meg at packetloss ikonet i Battlefield kommer og går, og noen tipset meg om å undersøke saken nærmere med pingplotter, og dette ser jo ikke bra ut:

Lørdag formidag i 12:00 tida:

 

post-17781-0-86202200-1489836771_thumb.png

 

Til sammenligning, fredag formiddag i 14:00 tida:

 

post-17781-0-08661700-1489836770_thumb.png
 

 

Dette samsvarer jo ganske bra med den variable ytelsen jeg merker i spillet. Har i grunn gitt opp å spille på toppene (helgene, rett etter nye DLC'er, kvelden osv). Noen andre som har lignende funn? Er det noe jeg kan gjøre med dette?

EDIT: Canal Digital internet, PC: Win10, onboard Intel chipset nic og maskinen holder fint 100+fps

Endret av lsevald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker PingPlotter 24/7 og jeg spiller litt BF1 også.

 

Det pakketapet du registrerer på det ene hoppet der er nok irrelevant, sånt "skjer bare" noen ganger uten at det betyr at man faktisk har pakketap. For faktisk pakketap må du se på den nederste grafen din, og den er fin hos deg. Jeg opplever tidvis pakketap, fordi jeg sitter ute på bygda med det som ikke akkurat er verdens beste internett, da får jeg røde streker nederst. Det skal også ganske så mye pakketap til før det begynner å gå ut over spillet.

 

Dessuten så er ikke Battlefield-serien akkurat kjent for god netcode/hit detection. Alle sliter med udødelige fiender, insta-deaths, at to fly kræsjer inn i hverandre selv om det var femti meter mellom dem, og andre rare ting. Jeg har måtte lære meg å bare leve med det, ikke ta det for seriøst og heller bare ha det moro med kompiser når jeg spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...