Gå til innhold

Outlook Web App, hvordan eksportere eller kopiere ut e-poster eller mapper?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å bruke en epost klient (type Outlook eller Thunderbird) og bruke IMAP?

Litt håpløst at du ikke skriver hva du faktisk har prøvd, for da kommer vi kanskje med forslag som du allerede har gjort.

 

Edit!

Jeg har ulike Office365 kontoer, og ser nå at de billigste, type Kiosk, ikke har IMAP.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Har du prøvd å bruke en epost klient (type Outlook eller Thunderbird) og bruke IMAP?

Litt håpløst at du ikke skriver hva du faktisk har prøvd, for da kommer vi kanskje med forslag som du allerede har gjort.

 

Det jeg har prøvd, er å merke alle e-postene og trykke høyre musetast og se om det finnes en måte å eksportere på, dessuten har jeg gransket menyer og funksjoner osv.

 

Jeg er ikke god i dette og vet ikke hvordan man bruker IMAP. Jeg har Outlook også lokalt på maskinen, så kanskje bør jeg gå inn der og gjøre noen innstillinger?

 

Dette blir vel for grunnleggende spørsmål for dere ekspertene. :) Men det er kanskje mulig å få overført alle de aktuelle e-postene fra webappen til det lokale programmet? Gjør jeg da innstillinger i webappen eller i det lokale?

​Vennlig hilsen

 

JAn

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilken konto du har. Jeg sjekket litt hos meg, siden jeg bruker Office365 for meg og mine kunder, og de billigste pakkene, type Kiosk har ikke IMAP tilgang, bare POP. Og med POP får du ikke lastet ned sendte elementer.

 

I Outlook hos deg, er alle kopier av sendte elementer lagret der, eller er det bare de du faktisk har sendt fra Outlook på pcen din, og ikke de du har sendt via Web?

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilken konto du har. Jeg sjekket litt hos meg, siden jeg bruker Office365 for meg og mine kunder, og de billigste pakkene, type Kiosk har ikke IMAP tilgang, bare POP. Og med POP får du ikke lastet ned sendte elementer.

 

I Outlook hos deg, er alle kopier av sendte elementer lagret der, eller er det bare de du faktisk har sendt fra Outlook på pcen din, og ikke de du har sendt via Web?

 

Du har rett i det siste. Webkontoen er lenket til et arbeidssted, og de e-postene jeg har sendt fra den, finnes bare der, og ikke i den lokale Outlook jeg har på maskinen hjemme. :)

 

Det ser ut til at jeg har en standardversjon av Outlook på maskinen:

 

 

Portions of International CorrectSpell™ spelling correction system © 1993 by Lernout & Hauspie Speech Products N.V. All rights reserved. The American Heritage® Dictionary of the English Language, Third Edition Copyright © 1992 Houghton Mifflin Company. Electronic version licensed from Lernout & Hauspie Speech Products N.V. All rights reserved.

Microsoft® Outlook® Chifferkodestyrke 256-biters. Deler basert på Entrust™ Security Technology Copyright © 1994-1996. Northern Telecom Limited. 

Windows® Internet Explorer® Sifferstyrke 256 bits. Inneholder sikkerhetsprogramvare som er lisensiert fra RSA Data Security Inc. 

Sikkerhetsmodus: Standard

Microsoft® Office 2010 Proofing Tools

© 2010 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

Certain templates developed for Microsoft Corporation by Impressa Systems, Santa Rosa, California.

Import/Export Converters© 1988-1998 DataViz, Inc. at www.dataviz.com. All Rights Reserved.

© 2010 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

 

Takk!

 

Kanskje må jeg dra til arbeidsstedet og hente e-postene konkret ut derfra i stedet for å prøve slik jeg har prøvd. :(

 

Jan

Lenke til kommentar

Hvilken Outlook versjon er jo ikke så viktig her, mer hvilken type Office365 konto du har. Hadde det vært en Exchange konto, så kunne du synkronisert alt ned til pcen din.

Men siden du sier at kun det som er sendt fra pcen, ligger i Outlook, så tyder det på at kontoen er satt opp med POP.

Fant denne mulige løsningen på å kunne få tak i epost fra en OWA konto: https://gallery.technet.microsoft.com/office/Export-Email-Messages-from-1419bbe9 men den ser nokså avansert ut, og jeg har aldri prøvd den selv.

 

Er det en bedriftskonto som du nevner, så kan det jo være lurt å bare sjekke med IT avdelingen om de kan hjelpe deg å ta en kopi av sendte elementer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...