robgar Skrevet 3. desember 2003 Skrevet 3. desember 2003 Hei, jeg har et nettverkskort med Wake_up_on_lan hvilke instilinger må jeg ha, og hvordan får jeg pcen til å starte opp fra en annen pc?
Admin'c Skrevet 3. desember 2003 Skrevet 3. desember 2003 de to første kan jeg vel starte med, har du et integrert nettverkskort som støtter WOL så er problemet løst, har du et eksternt må dette støtte WOL og hk må støtte WOL (du skal ha en kabel fra NICet til hk) så enabler du det i bios Hvis jeg ikke husker feil så skal det bare være å prøve å kontakte pcn så våkner den f.eks. har du flere pcr på nettverket og brukern som server, hvis de andre pcne prøver å komme inn på en mapped networkdrive på den så våkner den og gir dem filene men du må skru av manuelt etterpå
robgar Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Skrevet 3. desember 2003 Går det an å se på nettverkskortet fysisk og si at det har innebygget støtte for WOL eller må man bla opp i manualen
Budull Skrevet 3. desember 2003 Skrevet 3. desember 2003 Det pleier å stå på pakka når du kjøper det. Det skal også følge med en ledning fra nettverkskortet til hk'et. mao. så trenger du den ledningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå