Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Klaging fra nabo på hybel


Kikapot

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

 

Litt off topic men jeg var ute for en overølsom/psykopat da jeg leverte avisen for nesten 20 år siden. Han påstod jeg smelte med lokket på postkassen når jeg leverte hos han. Han klaget HVER kveld. En kveld så jeg ham stå i bare trusa i stuevinduet sitt og vente på at jeg kom. da sluttet jeg i den jobben. :p

 

(En annen fyr på samme ruten klagde forresten over at avisen hans var revet i fillebiter hver jævla gang også... han bodde bare noen hundre meter unna han første fyren. Avisen ble pent lagt i postkassen av meg personlig...)

 

Ble du redd han skulle voldta og rævpule deg? Kanskje like greit å skifte "yrke" til noe mer givende enn slik underbetalt avislevering.

 

 

Her jeg bor slår folk helt av TV og musikk etter klokka 23 på hverdager helt av seg selv, med mindre de har en spesiell event som en filmkveld eller fest eller noe. Jeg tar alltid på headset etter kl 23. Trodde det var normal folkeskikk. Ville ikke falt meg inn å ha på lyd på pcen etter kl 23 på en hverdag. Vet jo at det er mange som studerer og kan ha viktige prøver og sånt.

Jeg tenker at det der beror litt på hvilket bygg man bor i. Jeg tenker at å ha på TV etter kl 23 med moderat lyd ikke skulle være noe problem, men vegger og løsninger for oppdeling av boenheter er selvsagt svært forskjellige. Jeg synes folk selv burde tenke litt gjennom hva som kanskje finnes av isolasjon i veggene som skiller boenheter. Det er ingen garanti for at det finnes annet enn luft i en slik skillevegg. Noen utbyggere bruker så lite isolasjon som mulig, spesiellt i innervegger. Yttervegger er jo som regel isolerte på moderne hus/bygg.

 

Rockwool sies også å ha en litt bedre lydisolerende effekt enn Glava. Men ingen isolasjon gir en ihvertfall ikke husfred. Ingen av de nevnte isolasjonsmerkene i vanlig varmeisolasjon er spesiallaget for bruk til lydisolering. Men rockwool blir likevel brukt en del da lydisolasjon koster skjorta i forhold. 2 lag med gips, eller spesialtykkelse på gips, er et minimum i tillegg, om en er ute etter en liten forbedring. Ikke glem full silikondekk under dørlister og vinduslister på innsiden av den boenheten man ønsker å lydisolere mot lyder utenifra. Det kan jo være andre svakheter som tar inn lyd også. Ventiler og andre åpninger man ikke kommer helt på med det første.

 

Nei jeg har aldri vært redd for sånt. :) Men han så såpass gal ut at jeg ikke gadd mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...