Gå til innhold

Program for å skanne inn tekster osv

Flames

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

En dag så satt jeg på skolen og skrev 6 sider med stoff til prosjektet mitt, og deretter printet jeg ut.. Og så låste maskina seg, så alt jeg hadde skrevet (som selvf. ikke var lagra) gikk rett i dass.

Heldigvis har jeg det jeg skrev på papir da, så jeg lurte på om det finnes et program som kan skanne inn akkurat det jeg har skrevet ?

Muligens noe som gjenkjenner skrifttypen osv.. Slik at jeg får det inn i et eller annet skriveprogram ? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Word til noe slikt en gang, tror jeg. Jeg scanna, og konverterte bilde fra .jpeg eller .bmp til .doc. Let litt i Word, kanskje du finner noe som kal hjelpe deg...

Skrevet (endret)

Det følger med et slikt program i "light" versjon med de fleste scannere, så sannsynligheten for at enhver PC med tilkoblet scanner har en OCR leser er ganske stor.

Hvis ikke din PC/Scanner har dette, kan du sjekke ut litt her: http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=...&search=+Go%21+

Du må antagligvis rydde opp ganske mye etterpå, i allefall formateringer etc. men selve teksten burde gå greit om kvaliteten på utskriften er bra.

Vær oppmerksom på at mange scannere har en OCR scannerfunksjon og at du velger dette formatet for optimal gjenkjenning av teksten...

Endret av trn100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...